۲۰۷ بقعه اصفهان میزبان طرح ضیافت الهی است

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح ضیافت الهی در ۲۰۷ بقعه متبرکه استان اصفهان در حال اجرا است.

حجت الاسلام حسن امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه استان اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در بقاع متبرکه سراسر استان در حال اجراست که یکی از آنها طرح ضیافت الهی است که در ۲۰۷ بقعه متبرکه استان اجرا می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های معمول ماه مبارک رمضان در دیگر بقاع استان افزود: در طرح ضیافت الهی برنامه‌هایی همچون قرائت قرآن، دعای ابوحمزه ثمالی، و اعزام مبلغین برقرار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص اعزام مبلغین تصریح کرد: ۲۵۰ مبلغ به بقاع متبرکه استان اعزام شدند که این مبلغان در اجرای برنامه‌هایی چون برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان، ترتیل خوانی قرآن کریم، پاسخ گویی به مسائل شرعی، برگزاری مراسم شبهای قدر و نماز جماعت و نماز عیدفطر همکاری خواهند داشت.

امیری با اشاره به پخش مستقیم برنامه‌ها از بقاع متبرکه استان در شبکه‌های مختلف تلویزیون گفت: برنامه‌های در حال اجرا در بقاع شاخصی همچون مشهد اردهال، هلال ابن علی، امامزداه نرمی و امامزاده ولی بن موسی راوند به صورت مستقیم از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های وقف که در دستور کار بقاع است، افزود: برنامه‌های وقف مصحف قرآن کریم در حال اجراست که شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند با اختصاص مبلغ هفت هزار تومان در راستای ترویج فرهنگ وقف، یک واقف باشند همچنین با مبلغ ۱۵ هزار تومان، می‌توانند مفاتیح الجنان را در هر مکانی که خودشان می‌خواهند بخوانند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص وقف منتخب الادعیه گفت: شهروندان می‌توانند با اختصاص چهار هزارتومان منتخب الادعیه را وقف اماکن متبرکه کنند تا دیگران از برکات قرآن و ادعیه استفاده کنند.

وی افزود: برنامه رحلت حضرت خدیجه (س) با عنوان طرح "مادر امامت" و میلاد امام حسن مجتبی (ع) هم با اجرای مراسمات سوگواری و مولودی خوانی و سخنرانی سخنرانان کشوری در بقاع متبرکه برگزار شد همچنین برنامه‌های ویژه  لیالی قدر و ضربت خوردن امام علی ( ع) در جوار بقاع متبرکه اجرا شد که پخش آنها از شبکه‌های مختلف صورت گرفت.

وی در خصوص اجرای طرح افطاری‌های ساده ازابتدای ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت که از ابتدای ماه مبارک رمضان با کمک خیرین، مردم و منابعی از موقوفات طرح سفره‌های ساده افطاری را راه‌اندازی کردیم که مردم بتوانند در حین بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی و دعا و عبادت از افطاری‌های ساده هم استفاده کنند.

امیری با تاکید بر اهمیت ترویج سفره‌های ساده افطار گفت: سعی ما بر این است که فرهنگ افطاری ساده را در بین مردم ترویج کنیم که امیدواریم مردم و واقفین در این طرح همکاری کنند تا این سنت حسنه را هر چه بیشتر در جامعه ترویج دهیم چرا که لازم است به زیبایی‌های سفره افطار بیش از این پرداخته شود چرا که در جذب جوانان تاثیر بسیاری دارد.

وی در خصوص میزان استقبال مردم از بقاع متبرکه اظهار کرد: در بقعه‌های شاخصی چون سید محمد خمینی شهر، امامزاده ابراهیم نرمی، آقا علی عباس، زینبیه اصفهان، مشهد اردهال کاشان، امامزاده احمد خوانسار، امامزاده شاهرضا در شهرضا، امامزاده عبدالله دامنه، امامزاده احمدبن رضا در تیران و امامزاده حسن گلپایگان و دیگر بقاع شاخص استان میزان استقبال زائرین در هر شب بیش از ۱۵ تا ۲۰ هزار زائر است که حتی در شب‌های قدر این آمار بسیار بیشتر از این رقم و حتی تا صدهزار نفر زائر خواهد بود.

کد خبر 345383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.