پیش بینی سلیمی از انتخابات هیئت رییسه مجلس

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: فراکسیون های مختلف در مجلس، لیست اسامی جداگانه ای برای هیئت رییسه ارائه کرده اند و پیش بینی من این است که بیش از نیمی از اعضای هئیت رییسه تغییر خواهد کرد.

اصغر سلیمی در خصوص دو موضوع مهم دستور کار مجلس؛ یعنی تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در کمیسیون امنیت ملی و انتخابات هیئت رییسه، به خبرنگار ایمنا گفت: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم حال بعد از تصویب در کمیسیون امنیت ملی باید در صحن علنی مجلس مطرح شود، نمایندگان مردم آن را از زوایای مختلف بررسی کنند که آیا اشکالاتی که در آن وجود داشته، برطرف شده است یا خیر. نمایندگان انتظار دارند، بزودی این لایجه در صحن علنی مجلس مطرح شود و آن را با دقت بررسی خواهند کرد.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات هئیت رییسه مجلس نیز گفت: فراکسیون های مختلف در مجلس، لیست اسامی جداگانه ای ارائه کرده اند. این لیست ها شامل اسامی اعلام شده توسط فراکسیون های ولایی، فراکسیون مستقلین و فراکسیون امید است. این فراکسیون ها برای هر دوازده عضو هئیت رییسه مجلس، لیست جداگانه ای ارائه می کنند.

سلیمی در خصوص پیش بینی نتیجه انتخابات اعضای هئیت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی اینکه کدام یک از این فراکسیون‌های مجلس موفق خواهد بود که اکثر کرسی های هئیت رییسه را تصاحب کند کاری سختی است؛. باید صبر پیشه کنیم و ببینیم نتیجه به کدام سمت پیش خواهد رفت. اما من فکر میکنم بیش از نیمی از اعضای هئیت رییسه تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، انتخابات هیئت‌ رییسه مجلس شورای اسلامی در سال سوم دوره دهم ، امروز چهارشنبه -۹ خرداد- در صحن مجلس برگزار می‌شود. طبق آئین‌ نامه داخلی مجلس، نمایندگان، رییس، دو نایب‌ رییس، شش ‌دبیر و سه ناظر را، انتخاب می کنند.

اعضای هیئت‌ رییسه مجلس با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال آینده انتخاب می‌شوند.علی لاریجانی رییس فعلی مجلس، محمدرضا عارف و حمیدرضا حاجی بابایی سه نامزد کسب ریاست مجلس هستند.

کد خبر 344957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.