اراضی کشاورزی منطقه ۹ سریعتر تعیین تکلیف شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: یکی از معضلات منطقه ۹ اراضی کشاورزی و باغات چه در داخل محدوده و چه خارج از محدوده منطقه است و تعیین تکلیف آنها ضروری است.

سیدعباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به شرایط بحران کم‌آبی و کاهش سطح آب چاه‌ها، مردم خواستار تغییر کاربری اراضی موجود در این منطقه هستند، این در حالی است که امکان صدور پروانه برای این زمین‌ها از سوی شهرداری به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در بعضی از این اراضی از چندین سال قبل کشت انجام نمی‌شده و فقط عنوان اراضی کشاورزی را یدک می‌کشیدند، افزود: اگر در این زمین ها کشتی هم صورت می‌گرفت، با توجه به واقع شدن اراضی در میان بافت مسکونی امکان آبرسانی به زمین‌ها وجود نداشت.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به ضوابط و مقررات نمی‌توان برای اراضی کشاورزی پروانه صادر کرد، به همین دلیل این موضوع نوعی نارضایتی برای مردم و شهرداری به وجود آورده است.

ویبا بیان اینکه مشکلی که اراضی کشاورزی برای شهرداری ایجاد کرده، حفظ و حراست از اراضی است، گفت: شهرداری باید از ساخت و ساز در این اراضی جلوگیری کند و همین موضوع نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

روحانی اظهارکرد: تیم های گشت‌ سازمان جهادکشاورزی تنها در صورت تغییر کاربری اراضی کشاورزی مراتب را به محاکم قضایی اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون جلسات توجیهی زیادی با مردم برگزار کردیم تا بدانند تغییر کاربری اراضی ارتباطی با شهرداری ندارد و تعیین کابری از طریق کمیسیون ماده پنج انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: مسئولان چارهای برای بازکردن گره کور اراضی کشاورزی منطقه ۹ داشته باشند.

کد خبر 344862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.