پروژه های محرک توسعه شهری معرفی می شود

با تصویب اعضای شورای شهر و با تشکیل کمیته ای از مسئولان شهری، یک فوریت لایحه اجرای محرک توسعه شهرسازی به تصویب رسید تا پروژه های محرک توسعه شهری برای ارتقای جایگاه اصفهان معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازآفرینی شهری و توجه به بافت های فرسوده از جمله اهداف مورد توجه مسئولان شهری، استانی و ملی طی سال های اخیر بوده است. بر همین اساس لایحه یک فوریتی برای این امر تدوین و اجرای طرح محرک توسعه شهرسازی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هر پروژه ای مانند پیاده رو سازی را نباید محرک توسعه دانست، اظهار کرد: بهتر است برای هر منطقه یک پروژه شاخص مشخص شود تا بتوان به خوبی برای آن برنامه ریزی کرد.

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان هم گفت: اگر شهرداری پیش از این پروژه محرک توسعه داشت، ارائه طرح فعلی ضرورتی نداشت. طرح های دفاتر تسهیل گری پروژه شکست خورده ای بود البته کلمه توسعه باید بازتعریف شود.

وی ادامه داد: در طول سال های گذشته که بهسازی انجام شده، چه محرک های توسعه انجام گرفته تا از ما سوال نکنند که معنی این واژه را نمی دانستیم یا پروژه ها باری به هر جهت بوده است.

حسین جعفری، مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان نیز در این باره گفت: دولت مکلف شده تا به احیا و بازآفرینی بافت های فرسوده بپردازد و اداره راه و شهرسازی باید بودجه لازم در این خصوص را تأمین کند زیرا قرار است در هر سال ۲۵ محله احیا شود.

وی ادامه داد: طرح های پیشنهادی باید به ستاد استانی برده شده و پس از آن در ستاد ملی احیای بافت های فرسوده تصویب شود که البته ممکن است در بودجه سال جاری نمود پیدا نکند اما نشانه های آن را در سال ۹۸ خواهیم دید.

به گزارش ایمنا،  لایحه یک فوریتی بارآفرینی شهری با ۱۰ رأی موافق به تصویب رسید و قرار بر این شد تا کمیته ای متشکل از کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر و نماینده سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان تشکیل شده و پروژه هایی که برای ارتقای شهری، محله ای و توسعه ای است، انتخاب شده تا به دستگاه های ذی ربط ارسال شود.

کد خبر 344729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.