مسئولین حرکت جامعه را به سمت قرآن هدایت کنند

استاندار اصفهان با بیان اینکه جمهوری اسلامی عمل به قرآن را مبنای حرکت خود قرار داده است، گفت: وظیفه سنگین ما و مسئولان حاکمیتی این است که با رفتار، قلم و فکر خودمان، حرکت های مردم و جامعه را به گونه ای تنظیم کنیم که قرآن در جامعه در جایگاه واقعی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده عصر شنبه در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار کرد : قرآن کتاب زندگی است و خرسندیم که در دنیا توانسته ایم جزء پرچمداران توسعه فرهنگ قرآنی باشیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی در جهت هدایت تک تک آحاد جامعه و تبیین حرکت های صحیح و اخلاقی در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی، کتاب خدا را مبنای عمل قرار داده است.

وی افزود: انسان باید مانند حضرت علی(ع) در برابر هیچ ظلمی سر تعظیم فرود نیاورد و امروز وظیفه سنگین ما و مسئولان حاکمیتی این است که با این الگوها و نورانیت شهدا و با رفتار، قلم و فکر خودمان، حرکت های مردم و جامعه را به گونه ای تنظیم کنیم که قرآن در جامعه در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: ما طرفدار کتابی هستیم که از همان اول صفت خود را جدایی حلال از حرام، انسان بودن از غیر انسان، بدی از خوبی و جدایی خوبی ها از صفات انسانی معرفی کرده است.

وی یادآور شد: جای افتخار دارد که تابع مکتبی هستیم که کتابش به قدرت تعقل و اختیار انسان احترام گذاشته است؛ هیچ کتاب و مکتبی نتوانسته اینطور به تمام ظرایف توجه کند و این خود یکی از معجزات قرآن است که با دقت به تمام جزئیات در مورد انسان و دیگر موجودات و جامعه به خوبی پرداخته است.

کد خبر 344675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.