همه ارکان نظام باید برای انسجام ملی تلاش کنند

دبیر منطقه‌ای حزب اتحاد ملت در اصفهان با تأکید بر لزوم ایجاد انسجام ملی در شرایط کنونی کشور، گفت: انسجام و اتحاد ملت فقط در اختیار دولت نیست، همه ارکان نظام باید برای این مقوله مهم کار کنند.

مرتضی طهرانی در رابطه با عملکرد دولت روحانی در یک‌سال گذشته به خبرنگار ایمنا گفت: علی‌رغم مشکلات و نارسایی هایی که وجود دارد، جمع جبری عملکرد دولت روحانی را مثبت ارزیابی می‌کنم و به خصوص در بخش اقتصادی، دولت  روحانی با مشکلاتی مواجه شده و امیدواریم که بتواند با تغییر در بخشی از کابینه و تدابیری که می‌اندیشد مشکلات اقتصادی را سر و سامان دهد.

طهرانی افزود: مشکل جدیدی که برای دولت ایجادشده بحث حملات دولت آمریکا به برجام و مسائلی است که از ناحیه خروج آمریکا از برجام ایجاد خواهد شد، احتمال اینکه تحریم‌های جدید به ما تحمیل شود، وجود دارد. بنابراین لازم است برای عبور از این بحران، احزاب و فعالان سیاسی به اتحاد و اجماع مردم فکر کنند و توجه بیشتری به مشکلات مردم داشته باشند.

دبیر منطقه‌ای حزب اتحاد ملت ایران در اصفهان گفت: از سوی دیگر دولت نیز باید به مشکلات مردم بیشتر توجه کند تا بتوانیم با انسجام ملی در مقابل تهاجمات خارجی و به‌ ویژه مشکلاتی که رییس جمهور آمریکا ایجاد کرده ایستادگی کنیم. انشالله با موفقیت از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد.

وجود احزاب برای انسجام سیاسی الزامی است

طهرانی در خصوص اقداماتی که باید صورت گیرد تا انسجام ملی ایجاد شود، گفت: انسجام و اتحاد ملت فقط در اختیار دولت نیست؛ همه ارکان نظام باید برای این مقوله مهم کار کنند، هرکسی وظیفه‌ای دارد؛ تمام ارکانی که در حاکمیت نقش دارند، برای اینکه انسجام و اتحاد ملت خدشه‌دار نشود باید تلاش کنند. تنها ابزاری که با آن می‌توانیم جلوی تهاجمات خارجی را بگیریم و ایستادگی کنیم انسجام ملی است که انشالله بتوانیم به دست آوریم.

وی در خصوص نقش احزاب در فضای سیاسی کنونی جامعه گفت: احزاب به‌عنوان سخنگوی مردم وظیفه دارند نارضایتی ها و رضایت‌مندی‌های مردم را به گوش دولت‌ برسانند، البته در کشور ما نقش احزاب آن‌چنان‌که باید باشد، نیست  و این در حالی است که احزاب باید در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضور فعال داشته باشند.  امیدواریم با حمایت‌هایی که دولت و مجلس از  احزاب می کنند، حضور و ظهور احزاب پررنگ‌تر شود؛ چرا که برای انسجام سیاسی وجود احزاب الزامی است.

کد خبر 344534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.