از اعتراض به جریمه کشاورزان اصفهانی تا مهلت گرفتن  برای وام آنها

برخی از نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت فعالانه پیرامون مسائل روز کشور و استان اصفهان اظهار نظر کرده و بویژه نسبت به وضعیت معیشتی کشاورزان استان و رویکرد همکاران خود نسبت به برجام واکنش نشان داده اند.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدجوادابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در جلسه علنی روز یکشنبه-۲۳ اردیبهشت- مجلس در تذکری خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: یکی از همکاران ما برجام جدیدی را تحویل شما داد. بنده سوالم این است این کار با کدام موازین شرعی و عرفی مطابقت دارد؟ چیزی را که آقایان رد کردند نباید دوباره بر سر جنازه‌اش سینه زد، چرا در مجلس که نماد عزت، استقلال و شرف ملی است چنین کاری انجام می‌شود؟

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در ادامه گفت: آقایان در سایت‌ها نوشتند فرزندان ابطحی آمریکا هستند. بنده سه پسر و یک دختر دارم که همگی در خمینی‌شهر ساکن هستند. این نوع فضاها توسط فراکسیون امید راه افتاده است.

مسعود پزشکیان که اداره جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر ابطحی،‌ گفت: جلسه را با این سخنان‌تان به جایی می‌برید که نمایندگان دیگر نیز اخطار بدهند در حالیکه واقعیت این است که سخنان شما نظر برخی از نمایندگان است، اما مجلس و مقام معظم رهبری دیدگاه شما را ندارند. نظرات‌تان را گفتید و آنان نیز نظرات‌شان را بیان کردند.

به گزارش ایمنا، اعتراض ابطحی به اقدام محمدرضا رحیمی یک عضو هیئت رییسه فراکسیون امید مجلس بود که در جریان نطق خود نسخه کاملی از برجام را مجددا به هیئت رییسه مجلس داد، این کار در واکنش به آتش زدن برجام در جلسه چهارشنبه هفته گذشته مجلس انجام شد.

انتقاد از گرفتن خسارت از کشاورزان اصفهانی به دلیل حفر چاه‌

زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه-۲۶ اردیبهشت-، بیان کرد: در سال ۸۹ ـ ۹۰ که رودخانه زاینده‌رود در اصفهان خشک شد، تعدادی کشاورزان کشت کرده بودند و چون رودخانه آب نداشت اجازه دادند چاه‌های سطحی حفر شود. ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب می‌گوید چاه‌هایی که به سفره‌های زیرزمینی تجاوز کرده است باید بسته شود. در کنار این بند، ماده ۴۴ این قانون نیز می‌گوید حق حقابه‌دار باید پرداخت شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: اکنون در شرایط کنونی که کشاورزان با چالش آب مواجهند و حقابه آنها داده نشده است علیه آنها پرونده تشکیل شده و آنها را به دادگاه می‌برند و خسارت نیز باید پرداخت کنند. این درست نیست بندهایی از این قانون که به نفع است اجرایی شود، اما بندهای دیگر اجرا نمی‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: این تذکر اگر از سوی وزارت نیرو به کشاورزان داده شده بود آنها برای چاه‌های خود مجوز می‌گرفتند و دیگر نیازی به پرداخت خسارت نبود. از وزیر نیرو و وزیر دادگستری می‌خواهم به این موضوع رسیدگی کنند و حقوق کشاورزان را در نظر بگیرند.

با آتش زدن پرچم آمریکا و برجام دنبال عقده‌گشایی نبودم

محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در جلسه علنی روز یکشنبه-۲۳ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۷۹ قانون اساسی، اظهار کرد: بنده چهارشنبه هفته گذشته اقدامی انجام دادم که به آن افتخار می‌کنم و اگر بتوانم باز هم انجام می‌دهم. آتش زدن پرچم آمریکا به معنای نهایت تنفر از سران رژیم این کشور است، اما نباید در نطق مجلس گفته شود این کار در فرهنگ اسلامی نیست، منطق عقلانی ندارد و عقده‌گشایی است.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین مدعی شد: به دلیل عملکرد وزیر نفت در گذشته، هفته قبل جمهوری اسلامی ایران محکوم به پرداخت ۱۸ میلیارد دلار شد.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، به همراه  قاضی پور، شهباز حسن پور، ابطحی، رنجبرزاده، نقوی حسینی و خادمی روز یکشنبه -۲۳ اردیبهشت-  به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تذکر دادند: برای بار دوم متذکر می شویم جنابعالی به عنوان مقام مسئول متولی حقوق بازنشستگان مستمری بگیر به جای توجیه و ارائه دلایل منطقی پیگیر افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان باشید.

حسینعلی حاجی دلیگانی به اتفاق ۵۰ نفر از نمایندگان روز سه شنبه -۲۵ اردیبهشت- در تذکری به رییس‌جمهور نوشتند: ضروری است با توجه به نقض برجام توسط آمریکا نسبت به اجرای بند سه قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران و الزامات ۹گانه ابلاغی جهت جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به ملت سریعا اقدام نمایید؛ چرا که در صورت استنکاف دارای مسئولیت شرعی و قانونی هستید.

حسینعلی حاجی دلیگانی، سیدحسین نقوی حسینی و اکبر رنجبرزاده روز سه شنبه -۲۵ اردیبهشت- در تذکر به وزیر علوم: ضرورت اجرای حکم قطعی صادره از سوی دیوان محاسبات مبنی بر محکومیت انفصال رییس یکی از دانشگاه‌های کشور و تلاش در جهت اعاده ۷۱۰ هزار دلار اموال بیت‌المال.

ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان روز سه شنبه -۲۵ اردیبهشت- در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص امهال وام کشاورزان استان اصفهان: با توجه به بحران کم آبی در استان اصفهان و عدم رها سازی آب در زاینده رود در سال زراعی ۱۳۹۶، ضرورت دارد وزارت محترم جهاد کشاورزی در راستای الزامات بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص امهال وام کشاورزان خسارت دیده از عوامل قهریه، اقدامات مساعد معمول نماید.

احمد سالک، نماینده مردم اصفهان روز سه شنبه -۲۵ اردیبهشت- در تذکر به وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی: اقدام عاجل در خصوص تامین آب شرب کشاورزی جهت احیای کشاورزان شرق اصفهان و اقدام جهت تغییر کشت متناسب با شرایط فعلی و کمبود آب.

کد خبر 344014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.