توجه به رده های سنی پایه نیاز پیشرفت فوتبال بانوان

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:خوشبختانه طی سال های اخیر شاهد حضور پرشور و همچنین موفقیت بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی بوده ایم و بر همین اساس باید امکانات، سالن‌های ورزشی و فضاهای مناسب تمرینی در خور شأن بانوان را مهیا سازیم تا شاهد پیشرفت روز افزون آنان در ورزش باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در حاشیه بازدید از مسابقات جشنواره استعدادیابی فوتبال بانوان زیر ۱۶ سال اظهار کرد: امروزه با توجه به افزایش ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی شاهد تاثیر شگرف آن بر گسترش رشته های مختلف ورزشی در بین مردم هستیم به شکلی که  افراد بسیاری به امر ورزش مشغول بوده و بسیاری نیز علاقه مند به رویدادهای ورزشی هستند  و آنها را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه امروزه ورزش، یکی از ضروریات زندگی ماشینی انسان ها به شمار می آید، افزود: امروز زندگی شهرنشینی و نداشتن تحرک و فعالیت بدنی لازم باعث شده آنگونه که باید عموم مردم از نشاط، شادابی و سرزندگی برخوردار نباشند و این درحالیست که ورزش در تأمین سلامت جسمی و روحی فرد تأثیر بسیاری دارد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: از سوی دیگر امروزه شاهد هستیم بسیاری از والدین برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود دغدغه های بسیاری را دارند و در این میان ورزش یکی از راه های پرکردن اوقات فراغت آن هم به صورت صحیح بوده که علاوه بر آنکه باعث گذراندن اوقات فراغت می شود سلامت جسمی و روحی فرزندان ما را نیز تأمین می کند.

وی ادامه داد: در این میان توجه به ورزش بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که حرکت به سمت تقویت آن می تواند جامعه و خانواده ی با نشاط و سالمی را در جامعه رقم بزند البته کمبود امکانات و فضاهای مناسب، بزرگترین معضلی است که مانع از ورزش کردن بانوان می‌شود.

صفرخانلو اضافه کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر شاهد حضور پرشور و همچنین موفقیت بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی بوده ایم و بر همین اساس باید امکانات، سالن‌های ورزشی و فضاهای مناسب تمرینی در خور شأن بانوان را مهیا سازیم تا شاهد پیشرفت روز افزون آنان در ورزش باشیم.

وی عنوان کرد: فوتبال یکی از رشته های ورزشی است که از قدیم الایام مورد توجه مردم بوده و طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و شاید یکی از علت هایی که این ورزش مورد توجه قرار گرفته است آن باشد که تمام بازیکنان تنها به دنبال یک توپ هستند و به نوعی یک هدف مشترک را دنبال می کنند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه امروز نقش بانوان در ورزش بسیار پررنگ تر شده است، خاطرنشان کرد: امروز بانوان ما به خوبی نشان داده اند با حفظ حجاب اسلامی می توانند در عرصه ورزش به خوبی حضور یابند و یکی از رشته های ورزشی که امروز شاهد حضور بانوان در آن هستیم رشته فوتسال و فوتبال است و تیم ملی فوتسال بانوان ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به خوبی نشان داد دختران و زنان فوتبالیست و فوتسالیست ایران می توانند حرف های زیادی برای زدن در عرصه بین المللی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز زمان آن رسیده پایه های فوتبال زنان به درست پی ریزی و پایه گذاری شود، افزود: امروز زمان آن رسیده به سنین پایه در این رشته ورزشی توجه داشته باشیم تا با نخبه پروری در آینده نچندان دور بازیکنان بانوی ما در عرصه قهرمانی حضور یافته و نام شهرستان لنجان را به جهانیان معرفی کنند.

کد خبر 343728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.