توجه به استعدادیابی عاملی مهم در توسعه ورزش قهرمانی است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز قهرمان‌پروری و استعدادیابی یکی از اولویت مهم ورزش در شهرستان لنجان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست صمیمی با هیئت والیبال شهرستان لنجان با اشاره به اینکه امروز قهرمان‌پروری و استعدادیابی یکی از اولویت مهم ورزش در شهرستان لنجان است، اظهار کرد:توجه به استعدادیابی عاملی مهم در توسعه ورزش قهرمانی است و بر همین اساس ما بر این باور هستیم زمانی به شرطی می توانیم شاهد رشد و توسعه ورزش آن هم در حوزه های مختلف باشیم که بتوانیم مدیریت اصولی و تخصص ورزشی را به خوبی در کنارهم قرارداده و زمینه لازم پیشرفت ورزش شهرستان طی کنیم.

وی افزود: امروز باید به سمت و سویی حرکت کرد که با ایجاد بسترهای مناسب برای ورزش های همگانی، زمینه های نخبه یابی و قهرمان پروری را فراهم کنیم و من خود نگاه ویژه ای به ورزش دارم و در این زمینه هر کمکی برای موفقیت نخبگان ورزش بتوانیم انجام خواهیم داد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: پیشرفت و کسب موفقیت در رشته های مختلف ورزشی نیازمند توجه بیشتر به سنین پایه است که در نهایت به رشد و تعالی ورزش در شهرستان لنجان کمک شایانی خواهد کرد از این رو باید به سمت ارتقاء سطح کیفی و کمی رشته های مختلف ورزشی گام برداشت.

وی ادامه داد: البته امروز نسل جوان ما به ورود به عرصه ورزش نگاه ویژه ای به ورزش قهرمانی داشته و به دنبال نام آوری است و در این میان حمایت مسئولان و همچنین ایجاد زیرساخت لازم در ورزش قهرمانی یکی مهمترین پیش‌نیازهای ورزش قهرمانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

صفرخانلو اضافه کرد: ما بر این باوریم هزینه در ورزش سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌اید و زمانی که برای سنین پایه و نسل جوان هزینه شود می توان از ورزشکاران توقع داشت در عرصه های ملی و بین المللی خوش بدرخشند بر همین اساس بنده آمادگی دارم تا امور مربوط به ورزش در شهرستان را به کمک مسئولان مربوطه تسهیل و از پیچ و خم‌های موجود نجات دهیم.

وی عنوان کرد: طبق گزارشات ارایه شده توسط کارشناسان ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه نخبگان ورزشی در شهرستان لنجان وجود دارد و تنها در سال گذشته ۱۴۵ نفر از این شهرستان به تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی دعوت شدند و بر همین اساس برنامه های استعداد یابی و پشتوانه سازی باید در دستور کار هیئت های ورزشی و اداره ورزش و جوانان شهرستان لنجان باشد تا شاهد درخشش این عزیزان در عرصه های مختلف باشیم.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت تقویت ورزش بانوان در شهرستان لنجان، خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در حوزه ورزش بانوان بخصوص رشته والیبال در شهرستان لنجان انجام گرفته و بواسطه این تلاش ها افرادی همچون خانم نگار سلحشوری توانسته با تکیه بر ارزش های اسلامی در عرصه های ورزشی ملی حضور پیدا کند و بتواند به عنوان نماینده ای از شهرستان لنجان در دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر ۱۷ سال آسیا که در کشور تایلند برگزار می شود در ترکیب تیم ملی  حضور یابد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در والیبال بانوان شهرستان لنجان مسئولان امر باید به این رشته ورزشی بیشتر بها دهند تا بتوانند در مسابقات  بیشتری شرکت کنند و استعدادهای خودشان را نمایش بگذارند تا در نهایت ورزش قهرمانی ما حرفی برای گفتن داشته باشد.

کد خبر 343726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.