«بفرمایید دوچرخه ۲» کلید می‌خورد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با همکاری اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت شهر اصفهان فاز دوم طرح «بفرمایید دوچرخه» را کلید می‌زنیم تا فروش اقساطی دوچرخه به صورت ویژه برای شهروندان رقم بخورد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در کنار اجرای طرح «بفرمایید دوچرخه ۲»، فعالیت‌های فرهنگی برای افزایش انگیزه در شهروندان برای استفاده هر چه بیشتر از این وسیله نقلیه پاک انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت‌های اصلی مدیریت شهری حمل و نقل پاک و گسترش زیرساخت‌های آن است تا بتوان بهره‌وری و کیفیت ارایه خدمات را افزایش داد، افزود: شهرداری اصفهان در صدد گسترش مسیرهای ویژه عبور دوچرخه به شیوه کشورهای توسعه یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان در خصوص دلیل کاهش تعداد ایستگاه‌های دوچرخه سطح شهر از ۵۰ نقطه به ۲۰ نقطه، تصریح کرد: خبر جمع آوری ایستگاه‌های دوچرخه مورد تایید نیست، اما با توجه به اینکه برخی از ایستگاه‌ها در نقاط نامناسبی جانمایی و تراکنش‌های آنها پایین بود و توجیه اقتصادی نداشت، مدیریت شهری در صدد جانمایی جدید برای ایستگاه‌های دوچرخه برآمد.

وی با بیان اینکه در این راستا با بخش خصوصی مذاکرات جدی انجام شده است، گفت: به تازگی با یک شرکت قدرتمند بخش خصوصی وارد مذاکره و در حال تنظیم قرارداد هستیم تا ایستگاه‌های دوچرخه را با مشارکت بخش خصوصی توسعه دهیم.

صلواتی ادامه داد: در دوچرخه سراهای شهر مُدهای جدید دوچرخه از جمله دوچرخههای برقی و اسکوترها اضافه می‌شود تا شهروندان بنا به سلیقه خود از وسایل نقلیه پاک استفاده کنند.

وی از هوشمندسازی و مکانیزه‌کردن تمام ایستگاه‌های دوچرخه سطح شهر اصفهان خبر داد و گفت: با این اتفاق خوشایند شهروندان در هر ساعت شبانه روز که نیاز به دوچرخه داشته باشند، می‌توانند از یک ایستگاه دوچرخه امانت گرفته و مسافت رسیدن به مقصد را با این وسیله پاک و ارزان طی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: در ایستگاه‌های هوشمند دوچرخه دیگر نیازی به حضور اپراتور نخواهد بود، زیرا شهروندان با استفاده از کارت هوشمند حمل و نقل شهری می‌توانند دوچرخه خود را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه با حضور جدی بخش خصوصی می‌توانیم کیفیت خدمات و بهره وری را ارتقاء داده و میزان رضایتمندی شهروندان را افزایش دهیم، اظهارکرد: شهرداری اصفهان به دنبال کیفیسازی است، همان‌گونه که فعالیت‌های مختلف مدیریت شهری در بحث زیرساخت، ناوگان و فرهنگسازی باعث شده در ذهن مردم، شهر دوچرخه‌ها تجدیدخاطر شود و شاهد افزایش سهم استفاده از دوچرخه در شهر باشیم.

کد خبر 343671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.