حکومت دل بر دل تنها راه تربیت انسان ها است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای تربیت انسان ها جز صبر و حوصله و حکومت دل بر دل، راه دیگری نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد احمدی صبح امروز پنج‌شنبه_۲۰ اردیبهشت‌ماه_ در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان که در سالن همایش‌های سیتی سنتر برگزار شد، اظهار کرد: در مراسم امروز، معلمان نمونه در سراسر استان بر اساس آرای معلمان و شاخص های آموزش و پرورش انتخاب شده اند و مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در یکصد سال پیش در کشور ما دارالمعلمین راه اندازی و پس از آن دارالفنون به وجود آمد، با این پیشینه تاریخی باید گفت که در هویت تمامی مراکز علمی ما رد پای معلمان وجود دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هویت معلم علاوه بر آنچه در آموزه های دینی وجود دارد، در تاریخ و فرهنگ نیز قابل درک است و هر موقع که معلمان فعل توسعه را صرف کردند مسیر رشد و تعالی طی شده است.

وی افزود: در کشورهایی که مسیر رشد طی شده است، از آموزش و پرورش شروع کرده اند البته معلمان ادامه دهنده راه انبیا هستند و علی رغم تمام تلاش ها و زحمت های آن ها پیشرفت‌شان کُند بوده چراکه عنصری که تحت تعلیم آنها بوده است انسان است.

احمدی تصریح کرد: برای تعلیم انسان با توجه به پیچیدگی های خلقت نمی توان یک نسخه پیچید بنابراین کاری سخت‌تر از این امر وجود ندارد و آن را به کَندن چاهی عمیق با سر سوزن تعبیر کرده اند.

وی ادامه داد: در شرایط امروز و سخت آینده، تربیت، تنظیم لحظه به لحظه شرایط عنوان شده است که باید به همین دلیل به تمامی معلمان خداقوت گفت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای تربیت انسان ها جز صبر و حوصله و حکومت دل بر دل، راه دیگری نداریم همچون پیامبر اسلام(ص) که با دست خالی اما با عطوفت و مهر و تدبیر و حسن اخلاق، لشکر عظیمی پس از ۱۴ قرن تربیت کرده است.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد معلم کاری به این سختی را بر روی انسانی با خلقیات پیچیده به درستی انجام دهد باید دغدغه ای جز سرنوشت دانش آموز نداشته باشد اما آیا این امر امروز تحقق پیدا کرده است؟

احمدی با اشاره به افتخارات کسب شده توسط آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول کشور و بالاترین میانگین دروس نهایی و ۲۳ عنوان کشوری در بین دختران و پسران، هفت رتبه کیفیت بخشی کشوری در کلاس های چندپایه، رتبه نخست در مسابقات فرهنگی و هنری، هشت رتبه در حوزه کیفیت بخشی و هم‌چنین ۶ طلا و ۴ نقره در المپیادهای علمی و ۲۸ طلا در لیگ مسابقات علمی، همگی حاصل تلاش های معلمان استان اصفهان است که به آن افتخار می کنیم.

کد خبر 343492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.