آغاز عملیات اجرایی ۳ ایستگاه خط ۲ قطارشهری اصفهان

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان گفت: پیمانکار سه ایستگاه خط دو قطارشهری اصفهان از جمله امام حسین(ع)، زینبیه و عاشق اصفهانی انتخاب و با تجهیز کارگاه بخشی از عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

محمد نورصالحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: خط دو قطار شهری اصفهان از شهرک امام حسین(ع) در شمال شرقی اصفهان آغاز و از مسیر زینبیه، پارک لاله، میدان قدس، میدان امام علی(ع) به سمت خیابان نشاط و چهارراه فلسطین عبور و در میدان امام حسین(ع) با خط یک مترو طلاقی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه خط دو قطار شهری اصفهان پس از میدان امام حسین(ع) از خیابان‌های طالقانی، صاحب روضات و از زیر بزرگراه شهید خرازی عبور می‌کند تا به ایستگاه پایانی خود در ابتدای خیابان اشرفی اصفهانی برسد، ادامه داد: در برنامه آینده این مسیر، قطار شهری طول این خیابان را طی خواهد کرد و در میدان شهدای خمینی شهر پایان می‌یابد.

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگاه ساخت قطعات تونل از شهرک امام حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) فعال شده است.

وی با بیان اینکه پیمانکار سه ایستگاه خط دو قطارشهری اصفهان از جمله امام حسین(ع)، زینبیه و عاشق اصفهانی انتخاب و با تجهیز کارگاه بخشی از عملیات اجرایی آنها آغاز شده است، گفت: پیمانکار ایستگاه عمان سامانی نیز انتخاب شده است.

نورصالحی با بیان اینکه برای سایر ایستگاه‌ها نیز مراحل انتخاب پیمانکار در حال انجام است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است همزمان با آغاز احداث ایستگاه مدرس نجفی، عملیات عمرانی ابتدای خیابان اشرفی اصفهانی به سمت میدان امام حسین(ع) نیز آغاز شود تا از دو جهت عملیات حفاری تونل و عملیات اجرایی ایستگاه‌ها انجام و بهره برداری آن در کمترین زمان ممکن اتفاق افتد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه زمان‌بندی برای بهره‌برداری از خط دو قطار شهری اصفهان پنج ساله تعیین شده، اما زمان تعیین شده بستگی به تامین اعتبار به موقع و اینکه حفر تونل و اجرای ایستگاه‌ها با مشکل مواجه نشود، دارد.

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان تاکید کرد: اقدام دیگر خرید تجهیزات و ناوگان خط است که برای شناسایی تأمین‌کنندگان از روش فاینانس استفاده خواهیم کرد تا همزمان با عملیات اجرای تونل، خرید تجهیزات نیز انجام شود و کل فرایند را در زمان مشخص شده به نتیجه برسانیم.

کد خبر 343425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.