۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
حال اصفهان خوب نیست

عضو شورای شهر اصفهان گفت: طبقه خلاق شهر و هر شخصی فرصتی پیدا کند از اصفهان فرار می کند اما برخی از افراد به دلیل اینکه عاشق نصف جهان هستند در این شهر زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  نصیرملت در نشست دوم "دوباره نصف جهان" با عنوان "فردای نصف جهان" که بعد از ظهر سه شنبه _۱۸ اردیبهشت‌ماه_  در خانه صفوی برگزار شد با بیان اینکه اصفهان گنجینه های بزرگی برای توسعه شهر دارد، اظهار کرد: حال اصفهان خوب نیست و در یک برهه زمانی، هیچ فردی فکر نمی کرد رودخانه زاینده رود خشک شود ولی اکنون این رودخانه زیبا زنده نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شهر اصفهان طرح تفضیلی، طرح جامع و برنامه راهبردی دارد ولی سمت و سوی توسعه شهر در بودجه ریزی ارتباطی با اسناد ندارد، هرچند اسناد موجود نیز ایرادهایی داشت و مبنای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری پروژه های عمرانی و ردیف های اعتباری به دلیل فشارهای مدیران، شهروندان و پیمانکاران بوده و این یک فاجعه است.

وی گفت:  طبقه خلاق شهر و هر شخصی  فرصتی پیدا کند از اصفهان فرار می کند اما برخی از افراد به دلیل اینکه عاشق نصف جهان هستند در این شهر زندگی می کنند.

ملت ادامه داد: سرعت توسعه حاشیه‌نشینی بسیار بالا است و آسیب های اقتصادی و اجتماعی را به دنبال خود دارد بنابراین باید برای جلوگیری از حاشیه نشینی هزینه زندگی افزایش یابد و شهروندانی باید در این شهر زندگی کنند که توانایی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: گنجینه هایی در اصفهان وجود دارد که می توانند به احیا و باز آفرینی شهر کمک های بزرگی کنند، ضمن اینکه پروژه های محرکی بزرگ، انقلابی در آینده شهر برپامی کند.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان شهر فرهنگ و هنر است اما متاسفانه به صنایع سنگین سوق داده شده و این مهم باعث معضلات آلودگی هوا شده که دیگر نمی توانیم جوابگو باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ناژوان ۱۲۰۰ هکتار خاک طبیعی دارد که اگر به ادامه زاینده رود افزوده شود تحولی در فرهنگ و شاداب، اقتصاد اصفهان ایجاد می کند.

کد خبر 343412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.