نرخ بیکاری استان ۱۴.۴ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به نرخ بیکاری در سال ۹۶ گفت: ۱۴.۴  درصد نرخ بیکاری و ۱۴.۱ درصد نرخ مشارکت اقتصادی است.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن نیرومند صبح امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت_ در جلسه "ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی" که با حضور محمد باقر نوبخت در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: ۹۰ هزار دانش آموخته بیکار داریم و هرساله از بخش اشتغال کشاورزی کاسته و به اشتغال بخش خدمات افزوده می‌شود.

وی افزود: در طرح اشتغال فراگیر در مجموع ۱۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن را مصوب کردیم و به بانکها انتقال دادیم. مشکل ما بانکها هستند که با داشتن قوانین دست و پا گیر قدرت تخصیص اعتبارات لازم را ندارند. البته پیش بینی می‌شود اوج پرداختی اعتبارات، این ماه باشد. البته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تصویب شده استانی و ۵۴ میلیارد تومان اعتبار روستایی در حال پرداخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه میزان طرح‌های اشتغال زیاد است و باید فکری برای بانکها شود، گفت: همچنین باید کارگروه ملی اشتغال در این راستا همکاری لازم را انجام دهد.

نیرومند با اشاره به اشتغال روستایی گفت: به دلیل استقبال زیاد از اعتبارات این بخش به دلیل سود پایین وامها، در کل ۲۵۴ میلیارد تومان اعتبار داریم که ۷۰ برابر این بودجه طرح درخواست کردیم. مشکلی که در این راه وجود دارد این است که تصمیمات گرفته شده خوب است اما اختیارات استانها باید افزایش یابد.

وی افزود: سهم منطقه‌ای، دستگاهی و شهرستانی اشتغال باید در اختیار مراکز استانها باشد تا اعتبارات هدفمند ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در موضوع کارورزی فرصت خوبی ایجاد شد اما پولی که قرار بود به کارورزان اعطا شود، نشد. رییس جمهوری و استانداری طرحی مبنی بر اینکه قوانین دست و پا گیر اشتغال به مدت یک سال از بین برود ارائه کردند. از این رو قرار است اداره بیمه و اداره کار طی یک سال هیچ ایرادی به فعالیت آنها نگیرند.

کد خبر 343342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.