پیشنهاد اجرای ۱۴۰ پروژه در بخش‌های آب، کشاورزی و اشتغال

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: در سال جاری پیشنهاد اجرای ۱۴۰ پروژه از منابع قرارگاه خاتم را به قرارگاه محرومیت زدایی داده‌ایم تا اعتبارات آن جذب و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ احسان الله رضاپور صبح امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» کارگروهی از نخبگان و اساتید دانشگاه در بسیج سازندگی استان اصفهان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برای حمایت و ترویج کالای ایرانی سال گذشته ۳۶۴ نشست برگزار و ۳۲ هزار نفر در این نشست ها شرکت کردند، تصریح کرد: امسال نیز با رویکرد فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی، در بحث حمایت از کالای ایرانی ورود پیدا خواهیم کرد و سمت و سوی اعتبارات را برای حمایت از تولید داخلی و آموزش کسب و کار سوق خواهیم داد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: قانع کردن فروشگاه های ذیل مجموعه سپاه برای فروش هر چه بیشتر محصولات داخلی و تولیدات اقتصاد مقاومتی دیگر رویکرد بسیج سازندگی اصفهان در سال جاری است، البته در کنار تشویق و ترغیب مردم برای استفاده از کالای ایرانی، تولید کنندگان نیز باید در ارتقاء کیفیت کالاهای خود دقت کنند.

وی رونق فرهنگ جهادی در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی برشمرد و اظهارکرد: در فروردین و اردیبهشت ماه امسال ثبت نام از دانش آموزان و دانشجویان برای حضور در طرح هجرت انجام و در تابستان برنامه‌های متنوعی را با حضور آنها اجرایی خواهیم کرد.

سرهنگ رضاپور اقدامات انجام شده از سوی سازمان بسیج سازندگی طی سال‌های گذشته را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «بسیج سازندگی یک شعبه کار عظیم است»، در بخش محرومیت‌زدایی  نقاطی که بخش خصوصی توان اجرای پروژه نداشت، نیز اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان سال گذشته با اعزام ۳۰ هزار نفر در قالب ۴۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم استانی و فرا استانی اقدامات خوبی انجام داد.

اشتغال‌زایی بسیج سازندگی اصفهان برای ۱۱۰۰ نفر در سال گذشته

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: در سال گذشته از محل کمک خیّران سه میلیارد تومان پروژه در این استان اجرایی شد که از جمله آنها می‌توان به اصلاح راه‌ها، اصلاح شبکه آب‌رسانی روستاها و اصلاح قنوات اشاره کرد.

وی افزود: سال گذشته با پرداخت هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی ۷۰۰ طرح در استان راه‌اندازی شد که به واسطه اجرای این طرح ها برای ۱۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

سرهنگ رضاپور با بیان اینکه تصور مردم این است که پرداخت تسهیلات تنها به جامعه بسیجیان انجام می‌شود، اما اینگونه نیست، گفت: افرادی که تمایل دارند در طرح‌های اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند می‌توانند با مراجعه به سایت ebsvam.ir ثبت نام و اسناد و مدارک  مربوط به طرح خود را بارگذاری کنند تا در صورت تأیید تسهیلات لازم از پنج تا ۱۵ میلیون تومان پرداخت شود، ضمن اینکه نواحی بسیج پاسخگوی سؤالات ثبت‌نام کنندگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۹ عرصه از جمله پرورش شترمرغ، بوقلمون، پرورش بلدرچین، ماهی، تولید کود کمپوست، پرورش زنبور عسل، کشت قارچ، ایجاد گل‌خانه برای فعالیت متقاضیان آماده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه در مباحث عمرانی ۲۰ پروژه تملک دارایی و کمک به دولت و دیگر دستگاه ها را در برنامه داریم، افزود: سال گذشته ۱۲۸ پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی استان اصفهان از محل اعتبارات قرارگاه خاتم الانبیاء در استان اصفهان اجرا شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب به قرارگاه خاتم الانبیاء که رقیب بخش خارجی است، دستور دادند از محل درآمد پروژه‌ها در مناطق محروم پروژه اجرا شود، ادامه داد: در استان اصفهان از محل درآمد پروژه‌های اجرا شده، تعداد ۱۲۸ پروژه جدید اجرا شده است.

سرهنگ رضاپور با بیان اینکه طی چهارسال گذشته ۱۲ میلیارد تومان در استان از محل اعتبارات خاتم الانبیاء برای اجرای پروژه‌ها هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز تاکنون اقدامات خوبی انجام شده از جمله اینکه ۱۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان توسط بسیج سازندگی با کاشت دو میلیون اصله نهال تاغ و گز، بیابان‌زدایی شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شمال اصفهان به دشت سجزی با احداث ۱۵ کیلومتر کانال خاکی انجام و ۲۵ هزار اصله نهال کاشته شد تا از ورود شن‌های روان به شهر اصفهان جلوگیری شود.

رتبه اول بیابان‌زدایی برای بسیج سازندگی اصفهان

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خبر از بیابان‌زدایی ۱۰۰ هکتار از منطقه برخوار با کاشت ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال خبر داد و گفت: بسیج سازندگی استان اصفهان رتبه اول کشوری در بخش بیابان‌زدایی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در خصوص مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پنج هزار و ۶۰۸ نفر روز در ۱۱ نقطه آلوده استان فعالیت نیروهای بسیج انجام شده است.

سرهنگ رضاپور با بیان اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۶۲۸ نفر در مباحث آموزشی بسیج سازندگی ورود پیدا کرده‌اند، تاکید کرد: آموزش مهمترین رکن ورود به طرح‌های اقصادی است و کسی که پایان دوره آموزشی نداشته باشد از دریافت تسهیلات محروم خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی استان اصفهان در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه، گفت: پس از زلزله کرمانشاه، منطقه سرپل ذهاب با ۴۰۰ خانوارو ۱۵۰۰ نفر جمعیت به بسیج سازندگی اصفهان واگذار شد، روزهای آغازین حادثه انبوه  کمک‌های مردمی را شاهد بودیم، اما با توجه به اینکه کمک‌های مردمی به مرور کاهش پیدا می‌کرد، یک سوله ورزشی را برای دپوی کمک های مردم در نظر گرفتیم و با پایان یافتن تعطیلات و کاهش کمک‌های مردمی، روزانه پک‌های تغذیه، بهداشتی، گرمایشی هر روز به خانوارها ارایه می‌کردیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۰۰۰ نفر از نیروهای بسیج سازندگی اصفهان با تمایل خودشان به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند، اظهارکرد: پیشنهاد ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی را داده‌ایم اما متأسفانه در بروکراسی اداری سرپل ذهاب معطل مانده است.

کد خبر 343161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.