محله‌محوری مهم‌ترین رویکرد هفته فرهنگی اصفهان بود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی، هم وجه تخصصی و هم وجه عمومی برنامه‌ها موردتوجه برگزارکنندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در نشست خبری پایان هفته فرهنگی اصفهان  که صبح امروز، شنبه_ ۱۵ اردیبهشت‌ماه_ در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت کلان‌شهر اصفهان به   دلیل قدمت تاریخی آن و کسب عنوان پایتختی فرهنگ و تمدن جهان اسلام است و وظیفه ما است که در حفظ این جایگاه بکوشیم و بتوانیم این میراث را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: شعار «شهری که دوستش دارم» با توجه به همین مسئله برای هفته فرهنگی اصفهان انتخاب شد تا حس تعلق شهروندی را به نمایش بگذارد و همه دست‌ اندرکاران برگزاری برنامه‌های این هفته نیز کوشیدند به بهترین شکل ممکن، این شعار را به منصه ظهور برسانند.

وی با تشکر از برگزارکنندگان برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: هفته فرهنگی این شهر، متعلق به همه نهادها است و آن‌ها نیز باید بیش‌ از پیش در برگزاری برنامه‌ها سهیم باشند.

روشن سه عنصر رویکرد، فرم و ساختار و محتوا را برای ارزیابی کیفیت برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان مؤثر دانست و گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان، به‌عنوان ناظر و سیاست‌گذار، طبق برآوردهایی که انجام داده، برگزاری برنامه‌های این هفته را متناسب با سیاست‌گذاری‌ها می‌داند و امیدوار است تداوم چنین برنامه‌هایی را شاهد باشیم.

وی همچنین با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری برنامه‌های نوروز و برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: با وجود خشکی زاینده‌رود و فشرده بودن زمان برنامه‌ریزی ۶۸ عنوان برنامه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و ۱۱۸ عنوان برنامه در مناطق پانزده‌گانه، می‌توان به این هفته فرهنگی، امتیاز بالایی داد.

روشن ادامه داد: علاوه بر تنوع سرفصل‌ها و درگیر کردن اقشار مختلف سنی، می‌توان گفت که تمام افراد شهر از این هفته سهمی داشتند و محله‌محور بودن برنامه‌ها، یکی از مهم‌ترین رویکردهای آن بود.

وی بزرگداشت نخبگان و دعوت از فرهیختگان کشورهایی مثل فرانسه، سوئد و افغانستان را یادآور شد و گفت: در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی، هم وجه تخصصی و هم وجه عمومی برنامه‌ها موردتوجه برگزارکنندگان قرار گرفت.

روشن ارتباط مؤثر با جامعه نخبگان و ایجاد اعتمادسازی را عاملی برای ایجاد فضای خوب مشارکتی و خبرساز و شکل‌ گیری گفتمان بین گروه‌های مختلف معرفی کرد و استقبال مردم از برنامه‌ها را ستود و اعلام کرد: خوشحالیم که توانستیم در این هفته تا حدی از غم و درد خشکی زاینده‌رود بکاهیم.

روشن با انتقاد از مشارکت ضعیف نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و آموزش‌وپرورش استان باید با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، یک اکوسیستم را تشکیل دهند تا نیازهای شهروندان در آن، مورد بررسی قرار بگیرد و به شکلی متوازن به این نیازها پرداخته شود.

وی افزود: انتظار می رفت صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز پوشش خبری بهتری از برنامه های این هفته داشته باشد و امیدواریم در سال های آینده، این مشارکت بیشتر شود.

کد خبر 343098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.