همگرایی مهمترین وجه هفته فرهنگی/سرزندگی به اصفهان تزریق شد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته، تجربه جدیدی در شیوه برگزاری هفته فرهنگی اصفهان داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی در نشست خبری پایان هفته فرهنگی اصفهان  که صبح امروز، شنبه _۱۵ اردیبهشت‌ماه_ در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، درباره ویژگی‌های بارز برگزاری هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: مهم‌ترین وجه برگزاری این هفته در سال جاری، ایجاد همگرایی بین اصفهان‌شناسان و فعالان مردمی بود که همه‌ساله، درگیر انتخاب روزی برای بزرگداشت اصفهان بودند.

وی ادامه داد: اصفهان شناسان طبق یک میثاق نامه، اول آذرماه را به‌ عنوان روز اصفهان انتخاب کرده بودند، اما شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته، روزهای سوم تا دهم اردیبهشت‌ ماه را به‌عنوان هفته نکوداشت اصفهان گرامی می‌داشت.

وی افزود: هریک از این گروه‌ها برای انتخاب این روز، دلایل خاصی داشتند، اما مدیریت جدید شهرداری اصفهان تصمیم گرفت با نقطه عطف قرار دادن مشارکت مردمی از پتانسیل آن‌ها استفاده کند و به همین جهت از این‌ پس روز اول آذر ماه را به‌ عنوان روز اصفهان به رسمیت می‌شناسد.

حجتی با اشاره به قرار گرفتن زادروز شیخ بهایی در تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: با توجه به این‌که اصفهان، ظرفیت برگزاری یک هفته فرهنگی در اردیبهشت‌ماه را که یکی از زیباترین ماه‌های سال است، دارد، تصمیم گرفتیم با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سازمان زیباسازی، مناطق پانزده‌گانه و اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان، از سوم تا نهم اردیبهشت‌ماه، نشاط، امید، سلامت و سر زندگی را به مردم شهر تزریق کنیم.

حجتی خروجی این هفته را درگیر کردن گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه دانست و با تأکید بر عرصه‌محور بودن برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان گفت: در گذشته، این انتقاد مطرح بود که چرا تمام برنامه‌های فرهنگی اصفهان، تنها به مکان‌هایی مثل چهارباغ و میدان نقش‌جهان خلاصه می‌شود، اما در این هفته، شاهد برپایی برنامه‌های مختلف در محلات گوناگون شهر بودیم.

وی همچنین بزرگداشت چهره‌های معاصر شهر را یکی دیگر از ویژگی‌های هفته فرهنگی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه شهرداری اصفهان توانست علاوه بر برگزاری بزرگداشت‌ هایی برای احمد ارچنگ، حاج میرزا آقا امامی، استاد کیوان، عبدالحسین برازنده و استاد ادیب با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و اداره کل ارتباطات و امور رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در زمینهٔ معرفی استادانی که در شهر مشغول به فعالیت هستند، اقدام کند.

کد خبر 343094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.