سیاست‌زدگی، بلای جان مجلس و شوراهای اسلامی

شهرضا - عضو هیئت رییسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی نمایندگان مردم در مجلس یا شوراها، به مسائل عرفی و سیاست‌زدگی سرگرم شوند، از رسالت اصلی خود یعنی خدمت رسانی به مردم غافل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (پنجشنبه) در همیش هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر شهرستان‌ها شهرضا و دهاقان که در سالن سرو مجموعه شهید مدرس شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: آرای مردم به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، امانت الهی است.

وی با بیان اینکه هدف از فعالیت شوراهای اسلامی حل مشکلات مردم است، تأکید کرد: وقتی نمایندگان مردم در مجلس یا شوراها، به مسائل عرفی و سیاست‌زدگی سرگرم شوند، از رسالت اصلی خود یعنی خدمت رسانی به مردم غافل می‌شوند.

عضو هیئت رییسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرگرم شدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسائل حاشیه‌ای و جناحی، توان نظارتی آنان بر اجرای قوانین را کاهش می‌دهد.

محمودی عضویت سه نماینده استان اصفهان در کمیسیون شورای اسلامی مجلس را فرصتی برای رفع مشکلات این نهاد دانست و افزود: لازم است قدرت شوراهای اسلامی افزایش یابد تا نمایندگان مردم در این نهاد نیز بتوانند به رسالت‌های قانونی خود عمل کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل مجمع‌های مشروتی در هر منطقه، اظهار کرد: نمایندگان مردم نباید گمان کنند که در همه امور متخصص هستند، به همین دلیل لازم است از نظر کارشناسان هربخش نیز استفاده کنند.

عضو هیئت رییسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌ها در شهرستان‌های حوزه انتخابیه تکمیل نشده است، گفت: در مناطقی که زیرساخت‌ها ایجاد شده، نمایندگان برای ایجاد فرودگاه یا توسعه تجاری تلاش می‌کنند، اما در این منطقه باید راه‌ها اصلاح و پروژه فاضلاب پس از سه دهه تکمیل شود.

محمودی با بیان اینکه هر زمان برای ایجاد تحول تصمیم بگیریم فرصت باقی است، اظهار کرد: باید میدان عمل برای جوانان متخصصی که دارای اندیشه نو و افکار مترقی هستند، فراهم شود.

وی گفت: مسئولان دولتی باید از نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی حمایت و موانع فعالیت آنان در بخش‌های مختلف را برطرف کنند.

عضو هیئت رییسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال ۹۷ تصریح کرد: تقویت اقتصاد ملی نیازمند حمایت از شوراهای اسلامی است، باید موانع فعالیت نمایندگان مردم در این نهاد، برای ایجاد شرکت‌های تعاونی روستایی و عشایری برطرف شود.

محمودی تأکید کرد: آسفالت و جدولگذاری معابر روستایی باهدف تبدیل این محیط‌ها به فضای شهری، هرگز نمی‌تواند مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شود، برای کاستن از آمار مهاجرت باید منابع درآمد پایدار در روستاها ایجاد شود.

وی مهمترین مشکل مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان را کم‌آبی دانست و افزود: تاکنون اقدامت لازم برای تخصیص سهمیه آب به میزان ۵۰ میلیون لیتر برثانیه انجام شده است، پیش از این نیز سهمیه آب برای شهرستان دهاقان اخذ شده بود.

کد خبر 343002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.