ضرورت تأسیس خانه کارگر در شهرضا

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نیازهای شهرضا که بخش زیادی از مشکلات جامعه کارگری شهرستان را برطرف می‌کند، تأسیس خانه کارگر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم جشن روز کارگر که در یکی از مراکز صنعتی شهرک رازی این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت حمایت از فعالان بخش صنعت کشور، اظهار کرد: اگر بخش صنعت رونق داشته باشد، مشکلات اقتصادی تاحد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

وی کارگران را رکن اصلی فعالیت‌های مختلف دانست و تصریح کرد: حمایت از کارگران و ایجاد نشاط در محیط‌های کاری، لازمه رونق اقتصاد ملی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: حمایت از صنعتگران و رونق اقتصاد این بخش، از مهمترین تأکیدات ایشان بوده است.

محمودی با اشاره به انتخاب عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال ۹۷ تأکید کرد: حمایت از کالای ایرانی، نیازمند تولید کالای باکیفیت و خرید کالای ایرانی است، بنابراین باید مردم و مسئولان در این زمینه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه دیدگاه صنعتگران نقش مؤثری در حمایت از کارگران دارد، اظهار کرد: ایجاد تحول در بخش‌های کارگری به نحوی که حقوق این قشر از جامعه را تأمین کند، لازمه تولید کالای باکیفیت داخلی و ایجاد و تقویت توان رقابتی در بازارهای جهانی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تآسیس خانه کارگر در شهرضا، تصریح کرد: یکی از نیازهای شهرضا که بخش زیادی از مشکلات جامعه کارگری شهرستان را برطرف می‌کند، تأسیس این مرکز است.

محمودی با اشاره به وجود ۹۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در این شهرستان، تأکید کرد: موقعیت بین‌راهی و شمار فراوان مراکز صنعتی مستقر در شهرضا این امکان را فراهم می‌کند که در صورت تأسیس خانه کارگر، به کارگران سایر شهرستان‌های جنوب استان نیز خدمات رسانی شود.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای جامعه کارگری، امنیت شغلی و ایجاد محیط مناسب کسب و کار باهدف تضمین موقعیت کاری آنان است، به همین دلیل باید زیرساخت‌های لازم در این زمینه ایجاد و تقویت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، اظهار کرد: راه اندازی این منطقه امنیت شغلی کارگران منطقه را تضمین خواهد کرد.

محمودی اضافه کرد: اقدامات لازم برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در تهران انجام شده و لازم است، مسئولان استانی و شهرستانی و هیئت امنای این منطقه نیز همکاری در این زمینه را انجام دهند.

کد خبر 342935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.