۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های مختلفی در قالب همایش دو گانه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مسابقات طناب‌کشی، جشنواره عکس، کارناوال اصفهان شناسی، پازل اصفهان شناسی، گردشگری و ... در این سطح منطقه برگزار شد.

سیدعباس روحانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های کلان شهرداری اصفهان به منظور بزرگداشت هفته فرهنگی اصفهان و اجرای برنامه‌های متنوع در این مناسبت، منطقه ۹ نیز اقدام به برگزاری برنامه‌های شاد و جذاب کرد که با استقبال گسترده شهروندان محلات روبه رو شد.

وی در تشریح جزئیات برنامه‌های اجرا شده در هفته فرهنگی اصفهان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در این ایام، برگزاری جشنواره عکس ۹ با هدف آشنایی اهالی محلات و شهروندان اصفهانی با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این منطقه در دو بخش غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای با محوریت منارجنبان، کوه آتشگاه و کوچه باغ‌های واقع در سطح منطقه بود که این جشنواره تا ۱۵ اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

روحانی برگزاری مسابقه «ساخت سازه‌های گلی (ابینه تاریخی)» توسط کودکان و خانواده‌ها با کمک و راهنمایی مربیان در مکان تاریخی منارجنبان به همراه پرده‌خوانی اصفهان قدیم و منارجنبان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته فرهنگی اصفهان اعلام کرد و گفت: این مسابقه با هدف ایجاد خلاقیت و آشنایی شهروندان با ابینه تاریخی اصفهان برگزار شد.

وی درخصوص مهمترین برنامه‌های ورزشی و اجتماعی این منطقه نیز خاطرنشان کرد: در زمینه ورزشی و اجتماعی ویژه برنامههای جذاب شامل همایش دو گانه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و نخستین دوره مسابقات طناب‌ کشی در سطح خانم ها و آقایان به صورت جداگانه با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و ایجاد روحیه و انگیزه ورزشی برگزار شد که این برنامه‌ها مورد استقبال پر شور اهالی محلات منطقه ۹ قرار گرفت و در پایان به رسم یادبود و به قید قرعه به حاضران جوایز ارزشمندی اهدا شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان برنامه‌های کارناوال اصفهان شناسی، پازل اصفهان شناسی، گردشگری در  منطقه ۹ را از دیگر برنامه‌های مهم و پر مخاطب در هفته فرهنگی اصفهان اعلام کرد و گفت: این برنامه‌ها به منظور آشنایی با اصفهان قدیم و آثار باستانی منطقه، شناخت محله‌های مختلف این منطقه و آشنایی اهالی با جاذبه‌های طبیعی محلات و مکان‌های دیدنی برگزار شده است.

روحانی این منطقه را یکی از مناطق مستعد فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و با نشاط خواند و ابراز امیدواری کرد: این منطقه در تابستان سال‌جاری با اجرای برنامه‌های جذاب در سطح مکان‌های ورزشی و فرهنگسراها نقش خود را در پر کردن اوقات فراغت جوانان به خوبی ایفا کند.

کد خبر 342807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.