عده ای با هرزه نویسی می خواهند پرچم خود را بالا نگه دارند

عضوشورای اسلامی شهراصفهان با اشاره به رونمایی از سامانه مصوبات پنج دوره شورای شهر اصفهان گفت: تمامی وعده هایی که در حوزه شفافیت به مردم داده بودیم در کمتر از یکسال محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری امروز (یکشنیه) در نطق میان دستور خود در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حکمرانی خوب شهری در برگیرنده مشارکت پذیری و فراهم کردن زمینه حضور شهروندان در تمام سطوح از اداره و تدبیر شهر تا ایجاد زندگی موثر و با نشاط است، اظهار کرد: حکمرانی خوب شهری بر این مبنا است که هرگاه به دلیل سوءرفتار مدیران خسارتی به شهروندان وارد شود، باید این مدیران، جبران خسارت کنند تا اعتماد مردم از بین نرود.

وی با بیان اینکه اخیرا گزارشی مبنی بر برخورد با برخی از کافی‌شاپ‌های منطقه شش شهرداری اصفهان ارایه شد که با تحقیقات میدانی متوجه اشتباهاتی شدم، افزود: بند دوم ماده دوم مقررات مبلمان شهری و زیباسازی شهر اصفهان  در ۳۰ فرودین ۱۳۸۴ ابلاغ شده و به کاربری های اغذیه فروشی و تریاها اجازه داده در صورت مجاورت با معابر بیش از پنج متر با تشخیص کارشناسان شهرداری و دریافت مجوز لازم با توجه به نظافت معابر حداکثر دو متر ، از این فضا استفاده کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: البته نصب مبلمان ثابت در فضای پیاده رو ممنوع بوده و مغازه دارن موظف هستند پس از پایان ساعات کار، نسبت به جمع آوری وسایل خود و نظافت معابر اقدام کنند.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی از مکان‌هایی که مشاهده شد، گفت: طی سال‌های گذشته با مشورت کارشناسان شهرداری منطقه ۶، فضاسازی مقابل کافه‌ها به گونه‌ای انجام شده که به طور عمده فضاهای گلکاری با حفظ متحرک بودن گلدان‌ها بیشتر از میز و نیمکت به چشم می‌خورد که در این خصوص باید از شهروندانی که به زیباسازی محیط پیرامونی خود با موافقت شهرداری یاری رسانده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

مقدری با بیان اینکه چنانچه اشتباهات احتمالی از سوی شهروندان رخ دهد می‌توان آن را با تعامل و گفت‌وگو حل کرد، گفت: باید پرسید اگر با روند فعالیت کافه ها مخالف بودند چرا در زمانی که این فضاسازی ها در حال شکل گیری بود و پیش از طراحی و سرمایه گذاری کسبه آنها را از این امر مطلع نکردند تا متأسفانه تمامی هزینه هایی که برای ایجاد چنین فضاهایی انجام شده از بین برود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان  با اشاره به رونمایی سامانه مصوبات جامع مدیریت شهری اصفهان، گفت: اگر این اتفاق در هر کلانشهر دیگری به وقوع می پیوست، وزیر، وکیل و رییس جمهور در آن شرکت می کردند اما بی توجهی ما به ساز و کارهای ایجاد شفافیت دانشی و اصولی باعث می‌شود، عده ای دیگر با هرزه نویسی بخواهند پرچم خود را بالا نگه دارند.

مقدری این سامانه را یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ فعالیت شوراها دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت شورای اسلامی شهر تا به امروز، حدود چهار هزار مصوبه در شورای شهر وجود دارد که مشروح آنها در یک فضای باز در این سامانه آورده شده تا مردم و کارشناسان بتوانند از آنها استفاده کنند درهمین راستا از رییس شورا درخواست دارم جلسه‌ای با حضور کارشناسان برگزار شود تا به مردم بگوییم که تمامی وعده هایی که در حوزه شفافیت به آنها داده بودیم در کمتر از یکسال محقق شده است.  

کد خبر 342740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.