۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
مربع جذاب فصل نقل و انتقالات

با پایان رقابتی های لیگ برتر دوره هفدهم اخبار مختلفی در مورد نیمکت تیم‌های اصفهانی برای فصل آینده به گوش می‌رسد که آنچنان هم از واقعیت دور نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا خبر توافق امیر قلعه‌نویی با سپاهانی‌ها آنچنان تازه و دست اول نیست و حداقل یکی دو ماهی هست که زمزمه‌های پیوستن قلعه‌نویی به تیم سابق خود بر سر زبان‌ها افتاده است. همین که هوادار سپاهان پیش از شروع آخرین بازی تیمش در مقابل استقلال از امیر قلعه‌نویی حمایت می‌کند یعنی اینکه سپاهانی‌ها خودشان هم تمایل بسیار زیادی به بازگشت قلعه‌نویی دارند و نتایجی که این فصل با ذوب‌آهن گرفت هم این تمایل او را بسیار زیادتر کرده است. ضمن اینکه قلعه‌نویی بعد از کسب دو عنوان قهرمانی از سپاهان جدا شد و در این ۷ سال گذشته بارها چه در قالب مصاحبه و چه در قالب عمل ارادت خودش را به مجموعه سپاهان نشان داده است و دور از ذهن نیست که سپاهانی‌ها برای امضای قرارداد با او به آب و آتش بزنند.

آسیا مانع بزرگ

اما ماجرا در جایی جالب می‌شود که به یاد بیاوریم قلعه‌نویی یک فصل رویایی را با ذوب‌آهن پشت سر گذاشته و با این تیم نایب قهرمانی لیگ برتر دوره هفدهم را به کارنامه خود اضافه کرده است. ضمن اینکه ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا هم از مرحله گروهی صعود کرده و اگر بتواند در مجموع دو بازی رفت و برگشت استقلال را شکست دهد به جمع ۸ تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند که اتفاقی بسیار جذاب است.

در این شرایط قلعه‌نویی هم سهمیه قطعی آسیا در فصل ۲۰۱۹ را در جیب دارد و هم تابستان امسال می‌تواند شانس خود را برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی فصل ۲۰۱۸ آزمایش کند و اگر هر کدام از ما جای امیر قلعه‌نویی باشیم بعید است که این جذابیت را از دست بدهیم و برای از صفر شروع کردن و ساختن یک تیم تازه به سپاهان برویم.

بنابراین صعود آسیایی ذوب‌آهن کلید ماجرای پیوستن قلعه‌نویی به سپاهان است و در حالی که گفته شده صحبت‌های مقدماتی بین او و باشگاه سپاهان انجام شده به طور حتم تا قبل از ۲۵ اردیبهشت ماه نمی‌توان به صورت قطعی در این مورد صحبت کرد. تابش بعد از چند ماه کار به عنوان سرپرست تلاش می‌کند تا هنر خود را در فصل نقل و انتقالات نشان دهد و سال‌ها تجربه او در این حوزه شاید بتواند قطعی شدن مدیریت او در باشگاه سپاهان را تثبیت کند تا شانس بقیه برای پذیرفتن مدیریت سپاهان کم شود.

بازگشت احتمالی محرم

سپاهان تا به امروز خرید یک بازیکن از تیم پیکان را قطعی کرده و حتی گفته شده قرارداد داخلی هم بین طرفین امضا شده اما انجام خریدهای بعدی ارتباط مستقیم با نظر سرمربی فصل آینده دارد و در این بین قلعه‌نویی فعلا دستور توقف مذاکرات را داده تا اگر به سپاهان رفت بتواند بر اساس نیازهای خودش بازیکن بگیرد. از گوشه و کنار زمزمه‌هایی هم مبنی بر حضور محرم نویدکیا در کادر فنی سپاهان و در کنار امیر قلعه‌نویی شنیده شده که دور از واقعیت نیست و اگر قلعه‌نویی حضورش در سپاهان قطعی شود شکی نیست که رضایت محرم را هم برای اضافه شدن به کادر فنی تیم جلب می کند.

همه این اتفاقات در صورتی اجرایی می‌شود که قلعه‌نویی برای سال آینده سرمربی سپاهان باشد، اما فرض را بر این می گذاریم که ذوب‌آهن در آسیا به مرحله بعد صعود کرد و سُنبه پُر زود هیئت مدیره ذوب‌آهن و اخلاق رفاقتی سعید آذری و البته افزایش بودجه ذوب‌آهن قلعه‌نویی را راضی کرد تا یکسال دیگر هم در ذوب‌آهن بماند. در این شرایط گفته شده باز هم محرم نویدکیا به عنوان نفر اول نیمکت سپاهان مد نظر مجموعه باشگاه قرار دارد و حتی یکی از مدیران سابق این باشگاه که زمزمه‌های بازگشتش به اصفهان شنیده شده در تلاش است تا بتواند محرم را برای پذیرفتن هدایت سپاهان راضی کند. مشکل مدرک مربیگری هم وجود ندارد و همانطور که علی کریمی با همراهی علیرضا امامی‌فر سرمربی سپیدرود رشت شد محرم هم می‌تواند با یک دستیار مدرک A آسیا بر روی نیمکت سپاهان بنشیند. ضمن اینکه این فرضیه به شدت از جانب یک مدیر نزدیک به باشگاه سپاهان که حمایت یکی از تجار بزرگ و نزدیک به مجموعه فولاد مبارکه را هم به همراه دارد بسیار به واقعیت نزدیک شده است.

در صورتی‌که قلعه‌نویی در ذوب‌آهن بماند و محرم نویدکیا هم برای حضور در سپاهان راضی شود فصل بعد بدون شک یک دوره بسیار پرهیجان برای فوتبال اصفهان خواهد بود و حداقل از این لحاظ هواداران سپاهان تحت هر شرایطی پای کادر فنی تیمشان خواهند ماند که خودش یک نکته بسیار مثبت به حساب می‌آید. در این شرایط هم سعید آذری که به گفته خودش قلعه‌نویی انتخاب اول و آخرش است به هدف می‌زند و هم سپاهان می‌تواند به یکی از آروزهای بزرگش که همان سرمربیگری محرم است برسد.

کد خبر 342734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    4 1
    کاش محرم ی کم در زمینه مربیگری با تجربه تر بشه بعد بیاد رو نیمکت سپاهان
  • علی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    2 6
    سلام اصفهانی های عزیز و سپاهانی های بزرگوار هیچ وقت یادتان نرود که همین محرم نویدکیا بود که تیم سپاهان را به این حال و روز رسوند. خدا جای حق نشسته حضور نویدکیا اصلا هم اتفاق خوبی نیست.
    • میلاد IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      2 2
      وقتی از چیزی اطلاعی نداری واجب نیست اظهار نظر کنی . 50 درصد حال و روز الان سپاهان به خاطر اینه که محرم بالای سر تیم نیست و بله خدا جای حق نشسته و دیدیم بدون حضور محرم بدترین رتبه تاریخ سپاهان رقم خورد و باز خدا جای حق نشسته و فصل قبل فرکی داشت با سایپا با اون همه ستاره می افتاد . خداراشکر سپاهانی ها اینقدر باهوش هستند که همشون اتفاق نظر دارن که برا بازگشت سپاهان محرم حتما باید باشه .
    • صادق ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      1 0
      به خدا گل گفتی همینطوره
  • حسین رفائی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    2 1
    سلام به سپاهانیای اصیل ، بنده شدیدا موافق برگشتن محرم هستم ، اگه ی غیرتی تو سپاهان باشه اونم محرمه ،، پس سلطان بیا ما پشتتیم
  • علی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    1 1
    خیلی باید ساده باشیم که فکر کنیم محرم توان داره. اشتباه نابخشودنی است اگر عامل تفرقه در تیم سپاهان برگرده.
  • عباس IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    2 0
    محرم باید حداقل پنج سال کنار یه مربی درجه یک یک کار کنه بعد از کسب تجربه سرمربی بشه
  • آرش IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    1 1
    یه مدیر عامل مثل آڌری و یک سرمربی مثل قلعه نوعی و مربی مثل محرم و برنامه ریزی پنج ساله وتعریف یه هدف ثابت والبته استفاده از عقیلی تو کادر فنی