تنها ۵۰ درصد از کارگران اصفهان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی هستند

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تنها ۵۰ درصد از کارگران استان اصفهان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و امیدواریم با تبادل نظر با مسئولان مشکلات ۵۰ درصد دیگر کارگران برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن نیرومند صبح امروز (یکشنبه) با حضور در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تبریک روز شوراها اظهار کرد: تشکیل شورا به عنوان یک نطقه عطف محسوب می شود که امور به مردم  واگذار شده و امیدواریم در باقی امور نیز این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: شهرداری بزرگترین کارفرمای شهر محسوب می‌شود زیرا بیشترین تعداد کارگران در این نهاد مشغول کار هستند به همین دلیل فرا رسیدن روز کارگر را به تمامی کارگران شهرداری اصفهان تبریک عرض می کنم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان عنوان کرد: یک میلیون و ۱۲۶ هزار بیمه شده در اصفهان داریم که ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده کارگری در قالب بیمه اجباری هستند و ۱۵۰ هزار بازنشسته بیمه تأمین اجتماعی در اصفهان وجود دارند. لذا از مسئولان انتظار داریم نگاه ویژه ای به جامعه  کارگری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۶۴۰۰ شهید کارگری در اصفهان داریم، خاطرنشان کرد: کارگران بیشترین آسیب را در طول فعالیت‌های خود می‌بینند اما تنها ۵۰ درصد آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند که امیدواریم با تبادل نظر با مسئولان مشکلات ۵۰ درصد دیگر را حل کرده و کارگران ساختمانی را نیز ساماندهی کنیم.

نیرومند اضافه کرد: توصیه می کنیم پیمانکارانی انتخاب شوند که اصول ایمنی را مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایمنا در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان از زحمات کارگران نمونه شهرداری اصفهان در مناطق ۱۵ گانه شهری توسط شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان  تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 342713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.