می‌توان یک تونل آب به زاینده رود برگرداند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بهینه‌سازی الگوی مصرف در شرب، صنعت و کشاورزی و احیای رژیم حقوقی آب زاینده‌رود را دو روش مقابله با بحران آب اصفهان دانست و گفت: با استفاده از این دو روش می‌توان به اندازه یک تونل آب به زاینده‌رود برگردانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر امروز یکشنبه در سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن روز شوراها و تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به لزوم توسعه روابط اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یک پارلمان محلی و مجلس شورای اسلامی یک پارلمان ملی است و بنابراین ارتباط دوجانبه باید برقرار شود.

وی با بیان اینکه لایحه و دستوراتی که در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تثبیت قرار می‌گیرد ممکن است با موضوع کلانشهرها مرتبط باشد، افزود: از این رو لزوم ارتباط دوجانبه بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر احساس می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به لایحه‌های در دستور کار مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: لایحه منابع مالی پایدار شهرداری، طرح جامع مدیریت شهری و لوایحی که به صورت غیرمستقیم در مدیریت شهری دخالت دارد، در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته شده است.

وام با سود ۶ درصد برای احیای بافت فرسوده اختصاص یافت

 وی در خصوص احیای بافت‌های فرسوده و تسهیلاتی که در این زمینه قرار داده شده است، گفت: به دلیل سیاست‌های انقباضی دولت یازدهم و کمبود بودجه بانک مسکن که در خصوص طرح احیای بافت‌های فرسوده با آن مواجه شد این طرح به صورت تعلیق درآمد ولی مجلس شورای اسلامی با مصوبه‌ای مبنی بر قرار دادن وام‌هایی با سود ۶ درصد و دولت نیز با عوارضی که در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته است،  در این شرایط فرصت و شرایط خوبی به وجود آمده تا بتوان از این تسهیلات در احیای بافت فرسوده کلان شهر اصفهان بهره برد.

فولادگر پیرامون موضع آلایندگی هوا گفت: طرح حمل و نقل شهری و قطار شهری و توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه فضای سبز اصفهان انجام شده است که در مقابله با موضوع آلایندگی هوا مفید واقع قرار گرفته است.

نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر اصفهان همدیگر را از سلایق یکدیگر محروم نکنند

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نباید همدیگر را از سلایق یکدیگر محروم کنند، افزود: با توجه به ازدیاد طرح و فعالیت‌ها نباید اعضای شورای اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از سلایق مختلف یکدیگر را محروم کنند.

این نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرامون بحث‌های فرهنگی علاوه بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی باید بحث‌های مسجد محوری و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان توجه ویژه شود و از تمام ظرفیت‌های تخصصی و فکری شهر استفاده شود.

تخصیص اعتبار ۲ میلیون دلاری برای اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا

فولادگر با بیان اینکه بودجه‌ای بالغ بر  ۲میلیون دلار در خصوص طرح‌های کاهش آلودگی اختصاص داده شده است، ادامه داد: تضمین این بودجه به منظور اجرای طرح‌های توسعه شهری برعهده شهرداری است.

وی با اشاره به بودجه ۵۵ هزار میلیاد ریال که در خصوص طرح‌های توسعه شهری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از این بودجه باید به میزان ۵۰ درصد در توسعه و راه‌اندازی قطار شهری و حل موضوع آلودگی هوا هزینه شود که ۵۰ درصد تضمین این بودجه برعهده شهرداری و ۵۰ درصد باقیمانده برعهده دولت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حل مشکل پسماندها و آثار مخربی که بر روی محیط زیست می‌گذارد، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بر اساس مصوبه‌ای شرکت‌هایی را که نسبت به تولید پسماندها اقدام می‌کنند را ملزم کرده تا به اندازه نیم درصد از درآمد حاصل از تولید محصولاتی که به تولید پسماندهای مضر منجر شده برای طرح‌های مقابله با پسماندها از جمله طرح‌های بازیافت هزینه کنند.

بی‌توجهی به فضای سبز اصفهان نابودی مردم و محیط زیست را رقم می‌زند

وی در پاسخ به رییس سازمان محیط زیست مبنی براینکه اصفهان با توجه به مشکل بحران آب نباید در زمینه فضای سبز و توسعه آن اقدام کرد، خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به فضای سبز کلانشهر اصفهان که در معرض آلودگی هوا قرار دارد و اقدام نکردن در این زمینه به منزله نابود کردن مردم و محیط زیست است.

فولادگر ادامه داد: برای مقابله با بحران آب و کم آبی استان باید با اقدامات مناسب از هدر رفت آب جلوگیری شود.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی بهینه‌سازی الگوی مصرف در بحث شرب، صنعت و کشاورزی و احیای رژیم حقوقی آب زاینده‌رود را دو روش مقابله با بحران آب اصفهان دانست و گفت: با استفاده از این دو روش می‌توان به اندازه یک تونل آب به زاینده‌رود برگردانیم.

کد خبر 342705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.