انقلاب اسلامی به نقش زنان در جامعه هویت بخشید

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز عرصه برای حضور زنان در جامعه به خوبی مهیا است و باید قدردان این مهم بود چراکه انقلاب اسلامی به نقش زنان در جامعه هویت بخشید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نکوداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس دبیرستان حضرت فاطمه(س) وقف را میراثی با برکت دانست و اظهار کرد: مسئله ای که در دین اسلام همواره به آن تاکید شده است مسئله وقف بوده که همانند صدقه جاریه است و یکی از راه های ماندگاری نام انسان وقف است.

وی افزود: سنت حسنه وقف همچون کاشت یک دانه است که پس از کاشت محصول آن بسیاری بهره مند می شوند، ساخت مدرسه نیز جزء صدقه جاریه به شمار می آید و تا زمانی که افراد مختلف در مدرسه تحصیل می کنند نام واقف همواره بر زبان ها جاری است.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: در برابر تلاش خیران مدرسه ساز یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش حفظ، تکریم و پاسداشت الگوها و شخصیت هایی همچون خیران، پیشکسوتان و تربیت یافتگان مراکزی همچون دبیرستان حضرت فاطمه(س) به نسل‌های جدید است چراکه این مرکز همواره منشاء آثار و تحولات عظیمی در شهرستان لنجان بوده و این مهم به واسطه تلاش مدیران و معلمان آن به دست آمده است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که امروز در نکوداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس دبیرستان حضرت فاطمه(س) انجام شد تجلیل از بزرگان این شهرستان است که فرهنگ اسلام ناب محمدی را به نمایش گذاشت و قطعا با الگوپذیری از این بزرگواران و با حفظ همدلی و برنامه ریزی های دقیق می توان در پرورش نخبگان برای کشور تاثیر گذار بود.

صفرخانلو اضافه کرد: کسب رتبه های اول کنکور سراسری سال ۱۳۷۱ گروه علمی انسانی و رتبه پنجم کنکور سراسری سال ۱۳۷۶ و افتخار آفرینان المپیادهای علمی و ... تربیت نخبگانی که امروز نام ایران را در عرصه های علمی مطرح کرده اند از افتخارات این دبیرستان هستند.

وی عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیاری در حوزه های مختلف به مردم ارایه شد و خدماتی که در ۴۰ سال عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم ارایه شده با ۴۰۰ سال اخیر قابل مقایسه نیست.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه جایگاه امروز زنان در جامعه مثال زدنی است، گفت: در زمان پهلوی اول خفقان شدیدی بر کشور حاکم بود و تحصیل دختران به شکلی ناممکن به حساب می آمد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این مهم به خوبی فراهم آمد و امروز عرصه برای حضور زنان در جامعه به خوبی مهیاست و باید قدردان این مهم بود چراکه انقلاب اسلامی به نقش زنان در جامعه هویت بخشید.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته مطرح می شد باید فکر کرد که در آینده چه خواهد شد، اما امروز باید فکر کرد در آینده چه باید بشود و این مهم تنها با تلاش جهادی و همدلی محقق خواهد شد.

کد خبر 342549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.