تشکیل ستاد تحقق شعار سال در لنجان

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:مسئولان در حمایت از کالای ایرانی نباید تنها به طرح به شعار و نصب بنر بسنده کنند، بلکه باید با جان و دل به دنبال تحقق این شعار باشند بر همین اساس ما نیز با تشکیل ستادی برای عملی کردن شعار سال با محوریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سمت تحقق این مهم حرکت کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،مهدی صفرخانلو در آیین تجلیل از کارگران نمونه  شهرداری زاینده رود اظهار کرد: متاسفانه امروز شهرستان لنجان به لحاظ اشتغال وضعیت قابل قبولی در استان اصفهان ندارد و این مهم باعث شده است تا مشکلات کارگری در شهرستان لنجان بسیار نمود پیدا کرده و بخش قابل توجهی از جامعه کارگری ما دچار چالش شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهرستان لنجان از نظر نرخ بیکاری رتبه یک استان اصفهان را به خود اختصاص داده، افزود: مسئولان در سال‌های گذشته زحمت‌های زیادی کشیدند که مشکل بیکاری در لنجان را حل کنند اما این اقدامات کارساز نبود و شهرستان لنجان علی رغم پتانسیل و ظرفیت هایی که دارد همچنان با این چالش دست و پنجه نرم می کند.

فرماندار شهرستان لنجان عنوان کرد: بسیاری از کارگران ما که در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی این شهرستان مشغول به فعالیت هستند از وضعیت پایداری در حوزه اشتغال برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری نیازمند همت و تلاش همگانی است، تصریح کرد: ما بر این باوریم کلید حل بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه در ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری جوانان نهفته است و بر همین اساس همه مسئولان و نهادهای مختلف باید کمر هکت را بسته و جهادی در میدا عمل حاضر شوند تا بتوانیم به سمت ایجاد اشتغال در شهرستان حرکت کنیم.

صفرخانلو ادامه داد: با آغاز کار بنده به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان لنجان اولویت نخست ما بررسی وضعیت و رفع موانع موجود در حوزه اشتغال قرار گرفت و تلاش کردیم مسئولان این شهرستان با همدلی و تعامل برای ایجاد اشتغال تلاش کنند و امروز ما توقع داریم  مدیران ادارت و نهادها جسارت و شهامت حل مسایل را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در لنجان، ضرورتی گریز ناپذیر است، اضافه کرد: امروز ما در فرمانداری شهرستان لنجان به دنبال آن هستیم کارهای کارشناسی را به کمک روسای ادارت و نهادها و نخبگان انجام داده و ظرفیت های موجود در شهرستان را فعال کنیم و عملکرد مسئولان شهرستان نیز در این راستا رصد خواهد شد و باید نتیجه عملکرد همه ما اینگونه باشد که آمار بیکاری کمتر و صنایع مختلف نیز پویاتر شوند.

فرماندار شهرستان لنجان یکی دیگر از مسایلی که امروز در شهرستان لنجان باید مورد توجه قرار گیرد تحقق شعار سال در میدان عمل است، خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اساسی شعار سال این است که مردم و مسئولان باید مشارکت بیشتری در حمایت از کالای ایرانی داشته باشند اما متاسفانه شاهد هستیم شعار زدگی در وجود ما در حال نهادینه شدن است و این در حالیست که تحقق شعار سال جاری دارای اهمیت ویژه ای است.

وی افزود: نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی بسیار هوشمندانه بوده چرا که مسایل امنیتی، سیاسی و اقتصادی کشور در در این شعار دیده شده و تحقق این مهم آینده درخشان کشور را رقم خواهد زد و بر همین اساس ما موظفیم در راستای تحقق این شعار تلاش کنیم.

صفرخانلو گفت: مسئولان در حمایت از کالای ایرانی نباید تنها به طرح به شعار و نصب بنر بسنده کنند، بلکه باید با جان و دل به دنبال تحقق این شعار حیاتی باشند و در این راستا مسئولان باید حمایت از کالای ایرانی را از خود شروع کنند با توجه به اهمیت موضوع ما در گام نخست با تشکیل ستادی برای تحقق و عملی کردن شعار سال با محوریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سمت تحقق این مهم حرکت کردیم.

وی تصریح کرد: مردم وقتی از نزدیک لمس کنند که مسئولان خود نگاهی جهادی به مسایل دارند آنها نیز در اجرایی شدن این سیاست ها با تمام قوا وارد میدان عمل خواهند شد و قطعا به موفقیت های بزرگی دست پیدا خواهیم کرد.

کد خبر 342401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.