برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اعلام شد

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از ۳ تا ۹ اردیبهشت‌ماه، ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان را با شعار «شهری که دوستش دارم» در نقاط مختلف شهر برای عموم شهروندان برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این راستا، مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۰ در تالار کوثر واقع در سه‌راه حکیم نظامی برگزار می‌شود.

قرائت قرآن، پخش سرود ملی، سخنرانی قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، اجرای تک‌نوازی ویلن و تنبک با حضور استاد چناریان، شعرخوانی استاد نحوی و اجرای موسیقی مقامی، ازجمله بخش‌های این مراسم است.

در این برنامه، اثر نقاشی آبرنگ توسط استاد مطیع در یک مراسم نمادین به تصویر کشیده می‌شود تا با امضای مسئولان در آغاز هفته فرهنگی اصفهان به یادگار بماند.

همچنین بزرگداشت استاد احمد ارچنگ، پدیده طراحی فرش اصفهان و تجلیل از شاگردان برجسته او، دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد.

ویژه‌برنامه «یک نفس تا آسمان» هم به مناسبت روز جانباز، دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای پایداری برگزار می‌شود.

سخنرانی محمد مشتاقیان، سردار و جانباز شیمیایی، اجرای کلیپ حلبچه با موضوع بمباران حلبچه و خاطره‌گویی جانبازان تیپ ۱۰۶ لشگر ۱۴ امام حسین (ع) ازجمله بخش‌های اجرایی این ویژه‌برنامه است.

همچنین در این برنامه از ۴۰ نفر از جانبازان همراه با اهدای چفیه‌های متبرک به حرم حضرت ابوالفضل تجلیل می‌شود.

بزرگداشت مرحوم امیر قلی امینی هم ۸ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۰ در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

این بزرگداشت، همراه با رونمایی از نشان معتبر روزنامه‌نگاری امیر قلی امینی همراه با نگاهی به تاریخ روزنامه‌نگاری اصفهان خواهد بود.

سایر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 342073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.