نمایش خرده‌فرهنگ‌ها در هفته فرهنگی اصفهان

معاون اجتماعی و امور مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: فرهنگ‌ها و خرده‌ فرهنگ‌هایی را که در شکل‌گیری اصفهان مؤثر بوده‌اند در هفته فرهنگی اصفهان به نمایش می گذاریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی رشیدی امروز در نشست خبری هفته فرهنگی اصفهان که از سوم تا نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود، اظهار کرد:  جشنی برای زمین پاک در دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می شود که از ۹ صبح در باغ فدک آغاز و به پارک صفه در ساعت ۱۰ شب می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سلامت در روز دوشنبه و در ساعت ۹ صبح در خیابان جی افزود: ساختار جدید سازمان، این است که میان اداره‌هایی که مرتبط با حوزه‌های اجتماعی هستند، ارتباط برقرار شود و این اداره‌ها باهم تجمیع شوند در همین رابطه  می‌توان به اداره امور اجتماعی و گردشگری اشاره کرد. این تجمیع، باعث می‌شود بتوانیم به هم‌افزایی برسیم.

وی ادامه داد: آموزه‌های شهروندی که نگاه ویژه‌ای به اقوام و ادیان موجود در شهر اصفهان دارد، از مسئولیت‌های ما است. در همین راستا، اصل مشارکت‌پذیری را با حوزه‌های گوناگون در دستور کار قرار داده‌ایم. البته از برنامه‌های آینده، این است که رویدادهایی اجتماعی را در شهر اصفهان با محوریت اصحاب رسانه خلق کنیم.

همچنین معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برای هفته فرهنگی اصفهان، بیش از ۱۰۰ برنامه محلی و منطقه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

 حمید دهقانی اظهار کرد: این برنامه‌ها، شامل بیش از ۱۰ برنامه در گذر چهارباغ عباسی است و سعی کرده ایم برنامه ها با رویکرد توزیع عادلانه در مناطق ۱۵ گانه و محلات شهر اصفهان برگزار شود.

وی افزود: اصفهان ۴۰۰ هزار حاشیه‌نشین دارد به همین خاطر تلاش شد با طراحی برنامه‌هایی برای این گروه از شهروندان، به آن‌ها بفهمانیم که هم اصفهان، خانه شما است و هم خانه شما، اصفهان است. همچنین سعی کردیم همه افراد دیده شوند و از زندانیان، کودکان، بیماران اوتیسم و بیماران خاص غافل نشدیم.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۲۰ برنامه توسط این معاونت در هفته فرهنگی اصفهان افزود: سعی کردیم برنامه‌ها با مشارکت افراد و گروه‌های داوطلب و خیریه‌ها برگزار شود و رویکرد بین‌المللی و فراتر از ملی عمل کردن را هم در نظر گرفتیم، اما اصلی‌ترین چیزی که به دنبال آن بودیم، تقویت حس تعلق شهروندان به اصفهان بود. البته گردشگران داخلی را نیز در این زمینه در نظر گرفته‌ایم.

دهقانی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های معاونت، برگزاری بیش از ۱۰ نمایشگاه و ۴۰ برنامه است، اجرای صبحگاهی بانوان همراه با ارائه غذاهای سنتی هم مرتبط به اداره تفریحی معاونت فرهنگی و تفریحی است. همچنین به اجرای برنامه «اصفهان بدون خودرو» و توجه به دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری هم اهمیت داده ایم.

همچنین معاون ورزش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در هرروز و در هر منطقه از شهر، برنامه‌های ورزشی و تفریحی گوناگونی را در نظر گرفته‌ایم.

 حبیب‌الله ناظریان اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها، «اصفهان بدون خودرو» همراه با رکاب‌زنی بیش از ۲۰۰ نفر از گلستان شهدا تا میدان نقش‌جهان، با حضور شهردار و دیگر مقامات شهری است. البته اسکیت نوجوانان هم از خیابان آمادگاه تا میدان نقش‌جهان، همراه با برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای کشتی باستانی در روز هفتم اردیبهشت، گردهمایی اقشار گوناگون و بیماران خاص مانند معلولان از میدان امام حسین (ع) تا میدان نقش‌جهان در روز نهم اردیبهشت و طناب‌کشی و بازی‌های بومی محلی در طول هفته، از دیگر برنامه‌های دیگر این معاونت است.

وی ادامه داد: دیداری با پیشکسوتان ورزشی به مناسبت هفته فرهنگی و ورزشی در باغ غدیر برگزار می‌شود که با همکاری سپاه، بسیج و آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی‌شده است. بااین‌حال، اکنون ۱۳۳ ایستگاه ورزشی در شهر اصفهان داریم که قرار است تا پایان سال، تعداد آن‌ها را به ۱۵۰ مورد برسانیم.

کد خبر 341973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.