پرتره‌های اجتماعی در گالری گمان

بخش اول نمایشگاه عکس پرتره در گالری گمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نمایشگاه که بخش اول از سه بخش نمایشگاه پرتره است، دیروز در گالری گمان افتتاح شد. در این نمایشگاه، پرتره‌هایی که عموماً با محوریت مستند و اجتماعی بودند، به نمایش درآمدند.

 فراخوان این نمایشگاه، ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته از طرف تیم Photoway منتشر شد و علاقه‌مندان به شرکت در آن تا ۲۵ بهمن‌ماه فرصت داشتند آثار پرتره خود را برای شرکت در نمایشگاه‌ها ارسال کنند. پس از داوری و انتخاب آثار، عکس‌های منتخب به دو دسته پرتره‌های اجتماعی و پرتره‌های زیبایی‌محور تقسیم شدند. پرتره‌های اجتماعی در قالب دو بخش اول نمایشگاه و عکس‌های زیبایی‌محور در بخش سوم به نمایش درمی‌آیند.

در بخش اول این نمایشگاه، عکس‌های منتخب ۲۹ عکاس از نقاط مختلف ایران به نمایش درآمدند. تمامی عکسها در سایز ۵۰ در ۷۰ با پاسپارتو سفید و با قاب و شیشه روی دیوارها قرار گرفتند. این نوع ارائه، ارائه رسمی عکس در سطح بین‌المللی است که نشان‌دهنده روند حرفه‌ای این نمایشگاه‌ها است.

مجموعه نمایشگاه‌های پرتره گالری گمان، مرحله اول از نمایشگاه‌های مسیر عکاسی یا Photoway است.

سید علی میرعمادی، دبیر هنری و عضو شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: «هدف ما، پیشبرد فرهنگ برخورد حرفه‌ای با هنر عکاسی و قدم گذاشتن در راه هرچه بیشتر حرفه‌ای کردن این هنر در ژانرهای مختلف است.»

وی در ادامه گفت: «شروع نمایشگاه‌های Photoway با نمایشگاه‌های پرتره است و در ادامه، ژانرهای مختلفی از عکاسی را پوشش خواهیم داد.»

میرعمادی در رابطه با عکس‌های ارسالی برای این نمایشگاه گفت: «چند تن از عکاسان معروف پرتره دنیا نیز برای جشنواره، عکس فرستادند، ولی عکس‌های ما هنوز به سطحی نرسیده که عکس‌هایی چنین قوی را در کنار عکس‌هایمان قرار دهیم، ولی امید است که بتوانیم این نمایشگاه‌ها را فراتر از ایران، به سطح بین‌المللی برسانیم.»

به تمام هنرمندانی که در این بخش از نمایشگاه، آثارشان به نمایش درمی‌آید، گواهینامه شرکت در نمایشگاه، روبان Photoway و کتاب عکس نمایشگاه داده شد.

بخش اول نمایشگاه عکس پرتره تا تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و در دو هفته پس‌ازآن، به ترتیب بخش دوم و سوم این نمایشگاه برپا خواهد شد.

کد خبر 341936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.