سارقان سیم‌های برق دستگیر شدند/انبار میلیاردی کالای قاچاق پلمب شد

پلمب انبار میلیاردی کالای قاچاق و دستگیری سارقان سیم‌های برق در زمین‌های کشاورزی از عناوین اخبار انتظامی استان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ ستارخسروی اظهار کرد: در پی اطلاع کارآگاهان از دپو و توزیع لوازم‌خانگی قاچاق توسط فردی دریکی از انبارهای تخلیه بار اطراف شهر اصفهان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، محل موردنظر بازرسی و ۱۵ دستگاه لوازم‌خانگی و ۱۹۸ کارتن انواع اسباب‌بازی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه گفت: ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد ریال اعلام‌ و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

سرهنگ خسروی خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت در خصوص قاچاق کالا، زمینه رکود اقتصادی و افزایش تورم را فراهم می‌کند که از عموم مردم تقاضا می‌شود، اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهند.

همکار افتخاری پلیس شوید

سرهنگ مسعود ابراهیمیان اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان در راستای تحکیم جذب و مشارکت مردمی در طرح‌ها و مأموریت‌های خود از بین علاقه‌مندان دارای سنین ۱۸ تا ۶۵ سال با مدرک دیپلم به بالا اقدام به‌عنوان پلیس افتخاری ثبت‌نام می‌کند.

وی افزود: علاقه‌مندان به همکاری در مأموریت‌های نیروی انتظامی می‌توانند با در دست داشتن ۴ قطعه عکس، شناسنامه و کارت ملی، آخرین مدرک تحصیلی، سابقه عضویت در بسیج و یا سوابق ایثارگری، معرفی‌نامه، برگ عدم سوءپیشینه کیفری و تکمیل برگه میثاق نامه‌ بر اساس نوع علاقه‌مندی و هم‌چنین تخصص کاری خود به یکی از رده‌های این فرماندهی شامل پلیس فتا، پلیس پیشگیری، پلیس راهور، پلیس امنیت عمومی، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و معاونت اجتماعی مراجعه کنند.

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: این افراد بعد از ثبت‌نام و گذراندن مراحل قانونی و دوره‌های آموزشی، به‌صورت پاره‌وقت در مأموریت‌ها تأمین نظم و امنیت مناسبت‌های ملی و مذهبی، انتخابات و هم‌چنین تأمین امنیت اجتماعات به‌کارگیری می‌شوند.

ابراهیمیان بابیان اینکه تاکنون بیش از هزار نفر به‌صورت پلیس افتخاری در فرماندهی انتظامی استان جذب شده اند، افزود: در صورت انجام دقیق مأموریت توسط این افراد پاداش‌هایی از سوی نیروی انتظامی و به مناسبت‌های مختلف به انها پاداش اعطاء می‌شود.

وی  هدف از اجرای این طرح را نهادینه‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی و جلب اعتماد عمومی جامعه، تقویت توان، تحرک و پویایی ناجا و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و جامعه پروری پلیس، مشارکت در بومی سای نظم و امنیت و فعالیت‌های پیشگیرانه متناسب با اقلیم متنوع کشور و مشارکت مردمی در بخشی از امور امنیتی، انتظامی و ترافیکی عنوان کرد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در اصفهان

سرهنگ حسن یار دوستی اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان اصفهان در هنگام گشت‌زنی در یکی از مناطق این شهر، متوجه شدند که یک دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی در شهر جولان می‌دهد و باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده است و به این ترتیب ماموران بلافاصله وارد عمل شدند.

وی بابیان اینکه مأموران در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه موتورسیکلت قاچاق را توقیف و راکب آن نیز دستگیر کردند، گفت: ارزش این وسیله نقلیه توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان  اصفهان با بیان اینکهراکب موتورسوار به مراجع قضائی تحویل داده شده است، ادامه داد: وجود این‌گونه وسایل نقلیه در شهر باعث برهم زدن آرامش شهروندان می‌شود و پلیس با موتورسیکلت‌هایی که مجوزهای قانونی ندارند برخورد و آنها را توقیف می‌کند.

تخطی از سرعت مطمئنه باعث مرگ راننده وانت شد

سرهنگ حسین پور قیصری  گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه وانت مزدا در محور خور-جندق، بلافاصله مأموران انتظامی و پلیس‌راه به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی یک دستگاه وانت مزدا به علت تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه واژگون شده بود و متاسفانه در این حادثه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده جان خود را ازدست‌داد.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان به رانندگان توصیه کرد: رانندگان باید با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کرده و از پرداختن به رفتارهایی که موجبات حواس‌پرتی را فراهم می‌کند، پرهیز کنند تا شاهد وقوع این‌گونه حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر نباشیم.

اعتراف سارق اماکن خصوصی به ۲۰۰ میلیون ریال سرقت از اماکن خصوصی

سرهنگ علی جعفری نژاد گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی، باغ ویلا، ساختمان‌های نیمه‌ساز و کارگاه‌ها  رسیدگی به  موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام مأموران  پلیس آگاهی با راه‌اندازی گشت‌های آشکار و پنهان  موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق  حین سرقت شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: متهم در بازجوئی‌های پلیس به سرقت  ۲۰۰ میلیون ریال اموال از اماکن خصوصی در شهرستان "خمینی‌شهر" اعتراف کرد.

سرهنگ جعفری نژاد با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده و شناسایی مالباختگان به مراجع قضائی تحویل داده شد، به همشهریان توصیه کرد: درصورتی‌که محوطه ساختمان و کارگاه‌ها فاقد روشنایی کافی است روشنایی لازم را تأمین و برای کلیه درب‌ها به‌ویژه درب ورودی از قفل‌های مطمئن استفاده  و قفل‌هایی که کلید یدکی آن‌ها گم‌شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده است را تعویض کنید.

سارقان سیم‌های برق دستگیر شدند

سرهنگ رضا محمدی گفت: در پی وقوع یک مورد سرقت سیم و کابل برق در اراضی کشاورزی شهر "دامنه"، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی آن‌ها را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن با بیان اینکه افراد دستگیرشده به سرقت ۲۰۰ متر کابل برق از اراضی کشاورزی شهر "دامنه" اعتراف کردند، به شهروندان توصیه کرد: شهروندان هرگونه اخبار و موضوع‌های مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

انهدام باند سارقان میلیاردی منازل در شاهین‌شهر

سرهنگ رجبعلی مختاری اظهار کرد: در پی وقوع چندین مورد سرقت از منازل ویلایی در شاهین‌شهر، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی او را دستگیر کردند که این فرد به سرقت اموال از منازل شهروندان شاهین‌شهری با همدستی 2 فرد دیگر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر با اشاره به دستگیری همدستان سارق افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقدار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انواع اموال مسروقه شامل طلا، ال ای دی، لپ تاپ و برخی اموال دیگر  کشف شد.

سرهنگ مختاری توصیه کرد: شهروندان کلیه راه‌های نفوذ به ساختمان را با نصب حفاظ استاندارد ایمن کنند و از نگهداری وجوه نقد و طلا در داخل منزل خودداری کرده و آنها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان

کد خبر 341672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.