خانه عروسک حوزه هنری استان اصفهان افتتاح شد

آیین افتتاحیه اولین مرکز تخصصی نمایش عروسکی و خانه عروسک حوزه هنری استان اصفهان با حضور مهدی احمدی‌فر، رئیس حوزه هنری استان اصفهان و مریم سعادت، هنرمند فعال این عرصه، دیشب در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این نشست، رئیس حوزه هنری استان اصفهان درباره برنامه‌های آتی حوزه هنری در بخش تئاتر کودک گفت: افتتاح اولین مرکز تخصصی نمایش عروسکی در خانه هنرمندان، اولین قدم از مجموعه فعالیت‌های مدنظر حوزه هنری در این عرصه است.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد این مرکز، پرورش افراد مستعد در حوزه عروسک‌سازی، تئاتر عروسکی، ساخت و اجرای برنامه‌های عروسکی است که امیدواریم به ثمر بنشیند.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان اذعان داشت: حرکت بعدی در حوزه کودک و نوجوان، برپایی مرکز تخصصی آموزش هنر کودک است که این مرکز برای آموزش همه رشته‌های هنری و ایجاد دفتر دوم تخصصی نمایش عروسکی خواهد بود.

احمدی‌فر ادامه داد: در اصفهان، دو سالن تخصصی اجرای نمایش عروسکی و یک پلاتو تخصصی تمرین بازیگران این حوزه در نظر گرفته‌شده که امید است با آغاز فعالیت مرکز تخصصی، در اختیار هنرمندان نمایش عروسکی قرار گیرد.

مریم سعادت هم از خوشحالی‌اش به خاطر افتتاح چنین مرکزی گفت و ادامه داد: افتتاح مرکز تخصصی نمایش عروسکی، آرزوی همه‌ هنرمندان فعال در این عرصه است و باعث خوشنودی است که در استان اصفهان، این اتفاق رقم خورده است.

وی با تصریح این مسئله که تئاتر عروسکی، صرفاً برای کودکان نیست، گفت: خانواده‌ها سعی کنند خودشان به تماشای نمایش عروسکی بروند، چراکه موجب افزایش خلاقیت در ارتباط‌گیری با کودکان می‌شود.

سعادت ادامه داد: به کودکانتان بها بدهید و آن‌ها را به تماشای نمایش عروسکی ببرید، زیرا حرف اول را در نمایش عروسکی، خلاقیت می‌زند و با توجه به اینکه به اعتقاد من، ۹۰ درصد کودکان این روزگار، استعداد بازیگری دارند، تئاتر عروسکی می‌تواند محیطی برای افزایش خلاقیت و کشف استعداد آن‌ها باشد.

وی در پایان از مردم درخواست کرد با شرکت در برنامه‌های این مرکز، از آن حمایت کنند، همچنین از همه مسئولان خواست تا در ادامه راه، مرکز تخصصی نمایش عروسکی را تنها نگذارند و حمایت خود را دریغ نکنند.

همچنین، مریم عرب، مدیر خانه تخصصی نمایش عروسکی گفت: مرکز تخصصی نمایش عروسکی به حمایت تک‌تک هنرمندان عرصه کودک و نوجوان نیازمند است.

وی از آغاز کارگاه‌های تخصصی و عمومی این مرکز از اردیبهشت‌ماه هم خبر داد.

در ادامه این مراسم با حضور هنرمندان حوزه کودک و نوجوان اصفهان، خانه تخصصی نمایش عروسکی افتتاح شد.

کد خبر 341533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.