۵۰ درصد طلاق ها به دلیل مشکلات جنسی است

یک روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که ۵۰ درصد از طلاق های بین زوجین به دلیل مشکلات جنسی در آقایان و یا بانوان اتفاق می‌افتد.

عطاالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ناتوانی جنسی یک مشکل مشترک در بین مردان و زنان است که زندگی فرد و همسر وی را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی ممکن است کانون گرم خانه را تخریب کنند، براین اساس فرد باید برای رفع مشکل و کمک به سلامت زندگی زناشویی به پزشک مراجعه و تحت درمان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ناتوانی جنسی در آقایان به دلیل نداشتن نعوظ، زود و یا دیر انزالی و برخی موارد دیگر اتفاق می افتد، افزود: اگر فردی دارای مشکل جنسی است، برای رفع این مشکل  باید شرایط آن فرد از دوران کودکی و بلوغ تا دوران ازدواج بررسی شود.

محمدی با بیان اینکه عوامل جسمی، روانشناختی و هم‌چنین ترکیبی از عوامل جسمی و روانی می تواند در ارتباط جنسی مشکل آفرین باشد، خاطرنشان کرد: مواد مخدر، مواد محرک، مصرف الکل، خود ارضایی در دوران کودکی و بلوغ، باورهای انسان در مورد مسایل جنسی و هم‌چنین مصرف برخی از داروها در ناتوانی جنسی آقایان موثراست. 

روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران با بیان اینکه بیماری هایی مانند دستگاه تناسلی، پروستات، بیماری های قلبی، فشار خون، اختلالات روانشناختی و عصبی در ناتوانی جنسی افراد موثر است، گفت: افرادی که دچار ناتوانی جنسی هستند باید از لحاظ جسمی و روانشناختی مورد ارزیابی قرار گیرند تا اگر فرد از نظر روانشناختی دچار مشکل بود با بهره گیری از مشاوره های سکس‌تراپی یا آمیزش‌درمانی تحت درمان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به گفته برخی از کارشناسان ۵۰ درصد از طلاق های بین زوجین به دلیل مشکلات جنسی در آقایان و یا بانوان اتفاق می افتد. مشکلات جنسی در زندگی افراد باعث افسردگی، پرخاشگری و کاهش اعتماد به نفس می شود و مسایل دیگری را نیز در پی خواهد داشت. 

محمدی افزود: شاید بسیاری از افراد از مشکل ناتوانی جنسی رنج ببرند و زندگی  مشترک را تلخ تصور کند، این درحالی است که با درمان این مشکل توسط پزشک مربوطه می توانند به آسایش و آرامش دست یابند و از استرس و اضطراب های ناشی از آن رها شوند. 

کد خبر 341529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.