آغاز برنامه‌ روسیه برای تسخیرکره ماه

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که برنامه ساخت موشک فضایی فوق سنگین برای تسخیر کره ماه و انتقال محموله ها به این قمر زمین در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت فناوری اطلاعات،  ولادیمیر پوتین در دیدار با گروهی از فضانوردان و پیشکسوتان این عرصه در بازدید از موزه نوسازی شده فضانوردی روسیه در مجموعه نمایشگاهی «ودنخا» مسکو، گفت: برنامه ساخت موشک فضایی فوق برای تسخیر ماه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه توسعه برنامه‌های فضایی در اولویت روسیه قرار دارد، گفت: چندی پیش دستور ساخت موشک فوق سنگین را صادر کردم که برای پرواز به پهنه فضایی دوردست درنظر گرفته می‌شود، پروازها در ابتدا در مدار پیرامون کره زمین خواهد بود، سپس این موشک محموله‌ها را به کره ماه انتقال می‌دهد تا در آنجا ایستگاه فضایی تاسیس شود.

رییس جمهور روسیه افزود: برای پروازهای فضانوردان به کره ماه نیز فضاپیماهای مخصوصی ساخته خواهد شد.

وی گفت: به این ترتیب برنامه تسخیر کره ماه را دنبال خواهیم کرد، بدیهی است که در آینده به برنامه تحقیقات کره مریخ نیز توجه خواهد شد.

پوتین با بیان این که درباره کره مریخ دو برنامه پیش بینی شده است، اظهار داشت: با شرکا موافقت‌نامه مربوطه امضا شده است.

وی با ابراز خرسندی از عدم ارتباط برنامه‌های فضتیی با مسائل سیاسی، گفت:امیدوارم که برنامه‌ها در عرصه فضایی توسعه یابد چرا که بسیاری از این برنامه‌ها به نفع بشریت است.

کد خبر 341398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.