روزانه چهار تا شش میلیون صندلی خالی در اصفهان تردد می‌کند

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان روزانه بین چهار تا شش میلیون صندلی خالی خودرو در شهر اصفهان تردد می‌کند.

کوروش خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان روزانه دو میلیون سفر با خودروهای شخصی در سطح شهر اصفهان انجام می‌شود، اظهار کرد: عمده این خودروها تک سرنشین بوده و برآورد شده است که روزانه بین چهار تا شش میلیون صندلی خالی خودرو در شهر اصفهان تردد می‌کند.

وی با بیان اینکه این خودروها با جابجایی اندک شهروندان منجر به افزایش آلاینده‌ها و ترافیک در شهر می‌شود، گفت: از این رو شش نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان طرحی را با عنوان "الزام شهرداری اصفهان به توسعه هم پیمایی در شهر اصفهان" را در کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات مطرح و پس از بررسی‌های لازم فردا در صحن علنی بیست و هشتیمن جلسه شورای شهر اعلام خواهند کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طرح هم‌پیمایی  (carpooling) می‌تواند کمک قابل توجهی در کاهش حجم جابجایی مسافران در شهر و صرفه‌جویی در انرژی داشته باشد، افزود: این طرح از سال ۱۹۶۷ و زمانی که در آمریکا با بحران انرژی مواجه شدند در دستور کار قرار گرفت و امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا در حال بهره برداری است.

الزام شهرداری به ایجاد زیرساخت‌های اجرای طرح هم‌پیمایی در اصفهان

وی با تاکید بر اینکه در نظر داریم شهرداری را ملزم به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح هم‌پیمایی در اصفهان کنیم، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که اجرای این طرح به تنهایی از عهده شهرداری بر نمی‌آیدو باید در این زمینه بخش خصوصی در کنار شهرداری قرار گیرد.

خسروی ادامه داد: در طرح هم‌پیمایی هر شهروند اصفهانی می‌تواند با ثبت‌نام خودروی خود در نرم‌افزارهای تعریف شده در مسیری که هر روز تردد می‌کند تعدادی از افرادی که با وی هم مسیر هستند را جابجا کند و در صورت تمایل نیز از آنها با توجه به تعرفه‌های تعریف شده هزینه دریافت کند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی اپراتور و نرم‌افزار از مهم‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح است، گفت: در گام بعدی نیز باید فرهنگسازی برای استفاده عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال جاری استفاده از این طرح را در بین افرادی که از محل زندگی تا محل کار مسیر زیادی را سپری می‌کنند در دستور کار قرار می‌دهیم، اضافه کرد: در سال ۹۸ این طرح را به صورت همگانی اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: هزینه‌های تعریف شده برای این طرح بیشتر از تاکسی‌های خطی و کمتر از تاکسی‌های آنلاین است و رانندگان تاکسی می‌توانند با استفاده از این طرح بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

کد خبر 340894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.