اختصاص بیش از ۵ میلیارد به فاضلاب شهرضا

شهرضا - نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سهم نمایندگان استان برای تکمیل پروژه فاضلاب شهرضا اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه بررسی مسائل و معضلات فاضلاب شهرضا، با بیان اینکه از معضلات مهم شهرستان، عدم تکمیل پروژه فاضلاب است، اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: اعتبار ریالی اختصاص داده شده به این پروژه در بودجه ملی ۱۶ میلیارد ریال است، بنابراین با اینگونه اعتبارات نمی‌توان انتظار حل مشکلی در این زمینه را داشته باشیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: باهمکاری اعضای شورای دور چهارم و اخذ مصوبه تبصره ۳ قانون ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب، قرار شد این پروژه باهمکاری دولت، مردم و شهرداری تکمیل شود.

محمودی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه رایزنی‌های زیادی انجام شده است، اظهار کرد: باشرکت فولاد مبارکه رایزنی شد تا این شرکت به دلیل وضعیت آبی شهر اصفهان، از پساب فاضلاب شهرضا استفاده کند،اما تفکر آینده‌نگر حکم می‌کند که پساب تصفیه شده فاضلاب شهری شهرضا، باید در این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: در حل حاضر حاضر باتوجه به تکیمل حدود ۳۰ درصد از پروژه فاضلاب، حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه پساب در شهرضا وجود دارد که تنها ۸۰ لیتر بر ثانیه آن در دسترس است، اما اگر این پروژه تکیمل شود ۲۲۰ لیتر برثانیه به این میزان اضافه خواهد شد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خود را متعهد به حل مشکلات همه مردم در همه محلات می‌دانم و برای این منظور تلاش می‌کنم، اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در منطقه هم نارضایتی مردم محلات جرم افشار و منوچهرآباد، به دلیل بوی بد ناشی از استقرار تصفیه خانه فاضلاب در نزدیکی این مناطق است، به همین دلیل طرح بهسازی تصفیه خانه شهری نیز در قالب این پروژه اجرا خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه بهترین راهکار برای تکمیل این پروژه استفاده از راهکار قانونی تبصره ۳ ماده واحد واحده قانون ایجاد تسهیلات تأسیسات آب و فاضلاب جهت شهرها مصوب ۲۷ خردادماه ۱۳۷۷ است، گفت: بر اساس آن ۳۴ میلیارد از اعتبارات لازم برای اجرای طرح از محل منابع دولتی و ۱۰۰ میلیارد تومان مابقی آن نیز از محل مشارکت مردم و شهرداری تأمین می‌شود.

وی گفت: استفاده از چاه‌های جذبی مشکلات زیست محیطی بسیاری برای مردم به همراه دارد که مخاطرات بهداشتی زیادی نیز برای شهروندان به همراه دارد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سهم مشارکت مردم در اجرای این طرح در حدود ۲۱ میلیون ریال است، اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که در حال حاضر هم مردم مبلغی در همین حدود را برای تخلیه چاه‌های جذبی موجود هزینه می‌کنند بنابراین پرداخت این مبلغ در واقع نوعی سرمایه گذاری است که همه مردم در آن مشارکت می‌کنند.

محمودی گفت: در بودجه سال ۹۷ مبلغ ۲.۵ میلیارد برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده بود که با رایزنی انجام شده این مبلغ را به ۵.۵ میلیارد افزایش دادیم، این در حالی است که پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سهم نمایندگان استان برای تکمیل پروژه فاضلاب شهرضا اختصاص یافته است.

کد خبر 340772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.