مراسم استقبال رییس جمهور ترکیه از روحانی برگزار شد

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه به آنکارا سفر کرده است، طی مراسمی مورد استقبال رجب طیب اردوغان همتای ترک خود قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مراسم استقبال از  روحانی در کاخ «بش تپه» آنکارا پایتخت کشور ترکیه برگزار شد. پس از این مراسم، دیدار دوجانبه روسای جمهوری ایران و ترکیه برگزار می شود و روحانی در ادامه، دیدار دو جانبه دیگری با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خواهد داشت.

پس از برگزاری دیدارهای دوجانبه، روحانی، پوتین و اردوغان در نشست سران سه کشور برای بررسی تحولات سوریه و درباره راههای اجرای تفاهم نامه های نشست آستانه و نیز نشست سران سه کشور در سوچی، در کاخ بش تپه آنکارا شرکت می کنند.

محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و روسیه نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

طی دو روز گذشته کارشناسان ارشد سه کشور درباره تحولات سوریه جلسات تخصصی در آنکارا برگزار کرده و نتیجه مباحث مطرح شده کارشناسی خود را به نشست سران امروز ارائه کردند. 

به گزارش ایمنا، برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در سه سطح کارشناسان ارشد، وزرای امور خارجه و روسای جمهور طی روز ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۷ در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه برنامه ریزی شده است.

این نشست دور دوم مذاکرات سه جانبه و در ادامه مذاکرات آستانه و نشست سران سوچی، برای رایزنی و همکاری برای حل مساله جنگ داخلی سوریه محسوب می شود.

دور اول نشست سه جانبه سران ترکیه، روسیه و ایران درباره بحران سوریه موسوم به نشست سوچی، چهارشنبه ۲۲ نوامبر (یکم آذر ۹۶) در شهر سوچی روسیه برگزار ‌شد.

کد خبر 340693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.