رعایت حقوق شهروندی از مهمترین برنامه های شهرداری است

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و مدیرکل امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران شهرداری اصفهان بعدازظهر امروز (سه شنبه) با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر، مدیران عامل سازمان ها و مدیران مناطق شهرداری و... برگزار شد.

بر این اساس علی دهنوی به عنوان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان معرفی شد.

ایجاد مدیریت یکپارچه پسماند در اصفهان

مدیر عامل جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان این جلسه اظهار کرد: ایجاد شهر زیست پذیر و رعایت حقوق شهروندی از جمله برنامه های شهردار اصفهان در حوزه مدیریت پسماند است که وظیفه داریم به عنوان معیار توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

علی دهنوی با بیان اینکه با نگاهی به گذشته اصفهان و مدیریت پسماند مشاهده می کنیم که اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: اگر تنها به این موضوع بسنده کنیم که در حوزه پسماند کشور رتبه نخست را داریم راه به جایی نخواهیم برد، زیرا در مقایسه اصفهان با سایر شهرهای خواهر خوانده راه طولانی در این زمینه داریم در عین حال که کارهای ارزنده ای شده باید نگاهی رو به آینده داشته و کارهای ویژه تری انجام دهیم.

وی ادامه داد: ایجاد مدیریت یکپارچه پسماند، بهینه سازی وضعیت موجود، آموزش و فرهنگ سازی هدفمند با هدف کاهش تولید پسماند و تفکیک اصولی، ورود جدی به پسماندهای خطرناک، استقبال از نقدهای سازنده و دوری از حواشی، استفاده بهینه از نیروی سازمانی و مشورت دیگران از جمله اهداف و اقداماتی است که باید در حوزه پسماند در مسیر پیش رو به کار بگیریم.

 وی اظهارکرد: در صورت آماده بودن زیرساختهای سازمان باید مدیریت یکپارچه پسماند شکل بگیرد در غیر این صورت باید شهرداری برای آماده سازی زیرساختها از سازمان حمایت کند تا بتوانیم مدیریت یکپارچه را در سازمان محقق کنیم.

به گزارش ایمنا، دکتر علی دهنوی عضو هیئت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه اصفهان با تخصص مهندسی محیط زیست است که پیش از این، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت از محیط‌ زیست استان اصفهان، مجری طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان، عضو کمیته تخصصی محیط زیست شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان، سرپرست و مسوول بخش طراحی و کنترل شبکه های فاضلاب تهران بوده است.

موضوع پسماند عفونی به صورت کامل حل شد

امیرحسین کمیلی مدیرعامل پیشین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: طی سه سال گذشته با همراهی تیم قوی در سازمان مدیریت پسماند توانستیم فعالیت ها را پیش ببریم.

وی در خصوص وضعیت مدیریت پسماند افزود : سازمان در سال ۹۴ ساختار تشکیلاتی فرماندهی داشت و از مجموع وظایف مدیریت پسماند تنها فعالیت این مجموعه اداره کارخانه کود آلی بود و وضعیت مالی نامناسب بود.

وی ادامه داد: در این راستا نسبت به تنظیم چشم انداز و استراتژی اقدام شد تا بر اساس اهداف از پیش تعیین شده حرکت کنیم.

مدیرعامل سابق سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: مهمترین سرمایه هر مجموعه نیروی انسانی متخصص و کارشناس است که طی این دو سال تلاش کردیم نیروی انسانی متخصص را دور هم جمع کنیم و به فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی بپردازیم.

کمیلی با بیان اینکه باید مدیریت یکپارچه پسماند باید شکل بگیرد، گفت: مدیریت پسماند توانایی پذیرش مسئولیت های خود را نداشت و با تشکیل تیم تخصصی اکنون آماده پذیرش توان مسئولیت ها را دارد بنابرایم اگر مدیریت یکپارچه پسماند شکل بگیرد به اهداف سازمان از جمع آوری، آموزش و فرهنگ سازی تا امحا پسماند می رسیم.

وی  با بیان اینکه ۵۰ درصد حوزه حمل و نقل سازمان به بخش خصوصی واگذار شد و در ازای آن فعالیت فناورانه و پژوهشی آغاز شد گفت: با کوچک سازی و توانمندسازی سازمان مدیریت پسماند سعی کردیم تا فعالیت ها را با کیفیت بیشتری اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند اکنون به عنوان سازمان معتمد محیط زیست شناخته شده است، گفت: شکایتی طی سالها از سازمان مدیریت پسماند به دلیل آلودگی زیست محیطی شده بود که توانستیم از این اتهام تبرئه شویم.

کمیلی افزود: موضوع پسماند عفونی که یکی از معضلات همیشگی شهر اصفهان بود به صورت کامل حل شد و بی خطر سازی زباله های بیمارستانی با بهترین کیفیت و با دریافت هزینه از تولید کننده این مهم در حال انجام است.

همچنین در این جلسه " حسین زمانی" به عنوان مدیرکل امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان معرفی شد.

از حقوق مردم و شهرداری حفاظت می شود

حسین زمانی در این مراسم ضمن تشکر از حسن اعتماد دکتر نوروزی، اظهار امیدواری کرد: بتواند در جهت کمک به اهداف شهرداری و احقاق حقوق شهروندان تلاش کند.

وی افزود: به نظر  می رسد جامعه حقوقی انتظار و توقع بیشتری از اداره حقوقی شهرداری دارد چرا که شهردار و جناب مزروعی هر دو از وکلای با سابقه شهر هستند و همین نکته انتظارات را افزایش می دهد.

مدیرکل امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان گفت: راهکار  برآورده کردن این انتظارات اجرای دقیق مقررات است، اگر در زمان تنظیم دادخواست مقررات حقوقی رعایت شود آمار پنج هزار پرونده کاهش خواهد یافت.

زمانی افزود: اداره حقوقی شهرداری یکی از معاونت های مهمی است که می تواند به احقاق حقوق شهروندان کمک کند در صورتی که قراردادها در راستای مقررات حقوقی تنظیم شوند ضمن پیشگیری از اطاله دادرسی از حقوق مردم و شهرداری حفاظت می شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری کارشناسان حقوقی، رایزنی ها و لحاظ کردن مقررات نتایج مطلوب گرفته و تغییرات عمیق را شاهد باشیم.

به گزارش ایمنا، حسین زمانی دارای بیش از ۲۰ سال سابقه وکالت است و پیش از این مستشار دادگاه انتظامی کانون وکلای اصفهان، معاون دادستان کانون وکلای اصفهان و مشاور شهردار اصفهان در امور حقوقی بوده است. 

کد خبر 340642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.