چرا رتبه اصفهان در آمار جذب گردشگر در رده های میانی اعلام شد؟

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه اگر آمارها واقعی اعلام می شد، اصفهان در جایگاه بالاتری در جذب گردشگر قرار می گرفت، گفت: متأسفانه شواهد گویای کم شماری آمار مسافران است، بعضی از مجموعه ها مانند هتل ها و مهمان پذیرها برای اثبات حرف های خود آمار کمتری از اقامت اعلام می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا حیدر قاسمی صبح امروز (یکشنبه) در آخرین جلسه هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ضمن تشکر از همکاری نهادهای انتظامی و قضایی اظهارکرد: این آمارها در استان های دیگر پررنگ اعلام می شود، اما در اصفهان آمار مسافران اقامت یافته در منازل اقوام و آشنایان یا اماکن متعلق به سازمان های دولتی و خصوصی در آمارهای ارایه شده لحاظ نشده است، حتی آموزش و پرورش نیز امسال مجبور شد به دلیل بخشنامه ای که اعلام شده بود تنها فرهنگیان را پذیرش کند بنابراین زیادشماری، غُلُوگویی و کم شماری هر دو به عنوان ایراد است و باید اصلاح شود.

وی افزود: روزهای خوبی در آغاز سال ۹۷ با همراهی و همکاری تمام دست اندرکاران ستاد هماهنگی خدمات سفر سپری شد و همین باعث شده تا همه امروز در این جمع از تعاملی خوب یاد کنیم.

وی با بیان اینکه اگر هر کسی حد و حدود خود را بداند و حریم هر کسی را نگه دارد، تعامل سازنده صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد: سال ۹۷ سالی توأم با تعامل سازنده و همدلی باشد.

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: هر چند هنوز تا پایان میزبانی از مسافران نوروزی چند روز باقی مانده است، اما هر آنچه اصل کار بوده تا امروز به خوبی طی شده و امیدواریم تا انتهای سال بتوانیم میزبانان خوبی برای گردشگران و مسافران باشیم.

قاسمی اضافه کرد: تجربه نشان داده هر جا تعاملات ارتباطی، اجتماعی و فرهنگی با مردم صورت می گیرد بخش عمده میهمانی و میزبانی مردم به خوبی انجام می شود، خوشبختانه در حال حاضر تعامل رفتاری و اجتماعی بین مجموعه های شهروندی به خوبی انجام شده است.

وی گفت: اعداد و ارقام ورود مسافر به شهر اصفهان قابل توجه بود، اما اگر آمارها واقعی اعلام می شد، اصفهان در جایگاه بالاتری در جذب گردشگر قرار می گرفت، متأسفانه شواهد گویای کم شماری آمار مسافران است، بعضی از مجموعه ها مانند هتل ها و مهمان پذیرها برای اثبات حرف های خود آمار کمتری از اقامت اعلام می کنند و این نگاه ها باید اصلاح شود برای اینکه عنوان کنند ظرفیت آنها تکمیل نشده، آمار کمتری از اقامت مسافران اعلام می کنند، حتی مشاوران املاک که خود را رقیب هتل ها و مهمانپذیرها تلقی می کنند، کم شماری کرده اند و در نظر سنجی ها دیدیم که  ۳۷ درصد مسافرانی که به اصفهان وارد شده اند نه به هتل ها می روند، نه به مدارس و نه به منازل استیجاری بلکه به منزل وابستگان و آشنایان خود و یا اماکن متعلق به سازمان های دولتی و خصوصی مراجعه و اسکان پیدا می کنند و این خود بین ۴۰ تا ۵۰ درصد آمار مسافران را شامل می شود.

قاسمی ادامه داد: در آمارهای جمع بندی شده، استان اصفهان را در رده های میانی کشور لحاظ کرده اند که اگر به این آمارها توجه می شد، اصفهان در جایگاه بالاتری قرار می گرفت بنابراین ستاد هماهنگی خدمات سفر استان باید به این موارد توجه لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر در زمینه جذب بخش خصوصی ورود پیدا نکنیم و مشارکت های عمومی، اجتماعی و تعاملات مردمی را در نظر نگیریم، نمی توانیم خدمات خوبی ارایه کنیم از این رو باید به ظرفیت های مهم مردمی توجه داشت.

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: لازم است هر چه سریعتر جمع بندی نقاط قوت و ضعف انجام شود تا برنامه ریزی خوب و تدبیری مدون برای سال آینده انجام شود.

قاسمی گفت: برخی افراد غیرمنصفانه نقد می کنند، البته نقد خوب است، اما نقدها باید با توجه به واقعیت ها و شرایط باشد تا منصفانه انجام شود. اگر امروز فرارسیدن روز جمهوری اسلامی را گرامی می داریم، زیرساخت جمهوری اسلامی استقلال و آزادی است و از جمله شاخص های استقلال و آزادی این است که سخن همدیگر را بشنویم و تحمل کنیم.

وی اضافه کرد: انتظار می رود افرادی که خود را معتقد به اصول اخلاقی و دینی می دانند و خیلی در این راستا مدعی هستند، حداقل های انصاف و وجدان انسانی را در قضاوت های خود رعایت و از سلایق شخصی و گروهی خودشان عبور کنند.

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه رویکرد ما نگاه همراهی و تعامل است، گفت: ما در عین حال اینکه از تذکرات دیگران استفاده می کنیم به حاشیه های بی مورد نیز کمتر توجه داریم و بیشتر به اصل و متن معطوف هستیم.

قاسمی افزود: با توجه به حاکم شدن شرایط کم آبی و خشکسالی که دامنگیر کشور شده باید همواره این موضوع را یادآوری کنیم که سال دشواری در عرصه مباحث آب و حفظ فضای سبز شهری خواهیم داشت، البته با همکاری، تعامل و رعایت اصول استفاده بهینه از منابع آب و منابع مالی می توان این شرایط را مدیریت کرد. 

کد خبر 340501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.