بازدید بیش از ۴۹ هزار گردشگر از اماکن و جاذبه‌های شهر باغبادران

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به بازدید بیش از ۴۹ هزار نفر از اماکن و جاذبه‌های شهر باغبادران، گفت: طبیعت بکر، وجود رودخانه زاینده رود و جاذبه‌های متعدد گردشگری در بخش باغبهادران فرصتی کم نظیر و خدادادی برای این خطه سرسبز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در حاشیه بازدید از فعالیت‌های ستاد نوروزی شهر باغبادران با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش باغبهادران نهفته است، اظهار کرد: بخش باغبهادران با داشتن شهرهایی همچون باغبادران، چرمهین و همچنین ۳۷ روستا دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع و مناطق بکر، دیدنی و دست نخورده همانند آبشار شاهلولاک، زیارتگاه امامزاده سید ابراهیم، مقبره عرفا و فضلایی همچون آقا رحیم ارباب و محور تاریخی قلعه چهار برج، کتابخانه و منزل استاد منصور امینی باغبادرانی، نارون کهن سال حبیب خان و انجیر کهن، آتشکده قلعه کافر و همچنین مسیرهای ساحلی و… بهترین مقصد برای گردشگرانی است که به استان اصفهان سفر می‌کنند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از مناطق استراتژیک گردشگری ایران به‌شمار می‌آید، بسیاری از گردشگران خارجی در سفر به ایران این استان تاریخی و فرهنگی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و ما می‌توانیم با صنعت گردشگری و بوم‌گردی را به عنوان یکی از اولویت‌ها و محورهای توسعه شهرستان لنجان مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: امروزه مردم از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا از زندگی ماشینی فرار کرده و به طبیعت پناه ببرند، از این‌رو باید توجه داشت امروزه اغلب گردشگران داخلی و خارجی طبیعت بکر و مکان‌های سنتی و اقامتگاه‌هایی که زندگی مردم و آداب و روسوم کهن آنها را در سالیان دور تداعی می‌کند برای استراحت ترجیح می‌دهند تا لحظاتی به‌یاد ماندنی و سفری لذت بخش را تجربه کنند.

صفرخانلو اضافه کرد: سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مکمل هم هستند و باید در شهرستان لنجان مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم توسعه گردشگری  را در شهرستان لنجان و بخش باغبادران به دلیل ظرفیت‌های بالایی طبیعی رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: باغبادران در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه گردشگری از پتانسیل‌های منحصر بفردی برخوردار است و با تامین زیرساخت‌های لازم می‌توان این شهر را یکی از با ارزش ترین مقاصد گردشگری بوم گردی و طبیعت گردی کشور تبدیل کرد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: قطعا تجهیز و توسعه پارک ساحلی باغبادران می‌تواند به توسعه و رونق صنعت توریسم و جذب گردشگر و در نهایت افزایش درآمد مردم کمک شایانی داشته باشد چراکه این مجموعه ظرفیت بالایی برای حضور مسافران دارد و در گفت‌وگویی که با مسافران داشتیم لذت فراوانی از گذران وقت در کنار خانواده در چنین مکانی بهره‌مند شده بودند.

وی افزود: طبق گزارشات ارایه شده از ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۶ تا ۱۰ فرودین ماه جاری بالغ بر ۴۹ هزار و ۳۰۰ نفر از اماکن و جاذبه‌های شهر باغبادران بازدید کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار و ۶۳۰ نفر در کمپ‌های نوروزی این شهر به صورت موقت اقامت داشته‌اند که این نشان از ظرفیت بالای گردشگری در این منطقه است.

صفرخانلو تصریح کرد: در ایام نوروز همه نیروها و ادارت از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، بسیج، اورژانس، هلال احمر، آموزش و پرورش و ... با یکدیگر بسیج شده‌اند تا امنیت و امکانات لازم را برای رفاه هرچه بیشتر مسافران رقم بزنند و امیدواریم مسافران با خاطره‌ای خوب به شهر و دیار خود بازگردند.

وی افزود: کمپ‌ها و مکان‌هایی که برای اسکان مسافران نوروزی در طول مسیر شهرها و روستاهای شهرستان لنجان در نظر گرفته شده است از امکانات خوب و قابل قبولی برخوردار هستند و امیدواریم مسافران از این امکانات راضی باشند چراکه لبخند رضایت، بالاترین عیدی شهروندان و مهمانان نوروزی به مسئولان این شهرستان است.

کد خبر 340444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.