استقامت مادران شهدا باعث تداوم فرهنگ ایثار و شهادت است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: مادران شهدا با چنگ و دندان از ارزش‌های اسلام ناب محمدی دفاع کردند و به نوعی در خط مقدم دفاع از اسلام، ولایت و ارزش‌های اسلامی بودند و امروز نیز استقامت مادران شهدا باعث تداوم فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در دیدار با خانواده شهیدان سبکتین و باقریان با اشاره به نقش مادران شهید در دفاع مقدس و پس از آن اظار کرد: شهدا هرآنچه در وجودشان داشتند در طبق اخلاص نهادند و با الگوپذیری از امام حسین(ع) در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و درراه دفاع از اسلام ناب محمدی و کیان میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و بر همین اساس در مکتب اسلام، شهادت در راه خداوند با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

وی شهدا را سرمایه‌های جاودان کشور دانست و افزود: عزت، امنیت و اقتدار کشور در منطقه مدیون مجاهدت ها، رشادت ها، صبر و استقامت خانواده های سرافراز شهداء و ایثارگران است، و نباید فراموش کرد مادران شهدا در راستای حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب فرزندان دلبند خود را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند و امام خمینی(ره) درباره جایگاه و منزلت خانواده شهدا فرمودند: خانواده های شاهد چشم و چراغ ملت هستند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: مادران شهدا با چنگ و دندان از ارزش‌های اسلام ناب محمدی دفاع کردند و به نوعی در خط مقدم دفاع از اسلام، ولایت و ارزش‌های اسلامی بودند چراکه با الگوپذیری از حضرت زینب(س) جگرگوشه‌های خود را به میدان جنگ فرستادند و پس از شهادت با بردباری بدن فرزندان خود را به خاک سپردند و باید گفت استقامت مادران شهدا باعث تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شد.

وی ادامه داد: خانواده شهدا در هشت سال دفاع مقدس و پس از نشان دادند که هیچگاه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را رها نکرده و نخواهند کرد و حاضر هستند تا آخرین لحظه پا در رکاب ولایت باشند و امروز ما نیز وظیفه داریم که با خدمت صادقانه و شبانه روزی به آحاد مردم قدردان خون شهدا و فداکاری و صبوری مادران آنان باشیم.

صفرخانلو اضافه کرد:امیدوارم با بهره‌مندی از الطاف الهی و دعای خیر مادران شهدا در راستای انجام وظایف محوله و خدمت به مردم شهرستان لنجان سربلند خارج شویم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در  حوزه کشاورزی عنوان کرد: متاسفانه امروز کشاورزان استان اصفهان و به‌طبع آن شهرستان لنجان به دلیل کمبود منابع آب با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند از این جهت پیگیری مستمر و جدی در خصوص رفع مشکلات در بخش کشاورزی و آب خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: همانطور که روز گذشته نیز در جمع مسئولان شهرستان لنجان مطرح کردم متاسفانه تاکنون کشت جایگزین که بتواند معیشت قشر زحمت‌کش کشاورزان این شهرستان را تامین کند به انها معرفی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که به‌طور مثال به کشاورز گفته می‌شود بجای کشت برنج به سمت کاشت درختان مثمر حرکت کند نباید این موضوع را فراموش کرد که برای به ثمر نشست این درخت مدتی زمانی باید طی شود از این‌رو باید به کشاورزان کمک کرد تا دغدغه‌های آنها به صورت کارشناسی مرتفع شود.

صفرخانلو تاکید کرد: امروز باید به سمت جایگزین کردن روش‌های نوین کشت و آبیاری رفت تا بجای کشت محصولات غرق‌آبی، کشت و زرع محصولات دیگر انجام گیرد تا هم زمین کشاورزی بایر نماند و هم معیشت کشاورزان نیز تامین شود، از این جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی توسط دستگاه‌های مربوطه و همچنین رسانه‌ها برای مدیریت مصرف بهینه آب در شهرستان لنجان باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 340371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.