استقبال گسترده مسافران از برنامه‌های آیینی ستاد نوروزی

مسئول کمیته فرهنگی، تفریحی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان استقبال مسافران از برنامه‌های آیینی ستاد نوروزی را بسیار گسترده و کم‌نظیر خواند و گفت: برنامه های فرهنگی و تفریحی ستاد تسهیلات سفر با رویکرد معرفی تاریخ و هویت این شهر برنامه‌ریزی شده است.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بسیاری از برنامه‌های نمایشی و آیینی در حال اجرا برگرفته از فرهنگ و خرده فرهنگ‌های غنی شهر است که سعی شده تقسیم عادلانه‌ای از خدمات فرهنگی در مناطق مختلف شهر اتفاق افتد.

وی افزود: برنامه‌های آیینی با توجه به هویت فرهنگی و تاریخی که ارایه می‌کند در محورهای تاریخی شهر مثل میدان امام خمینی(ره)، گذر تاریخی و فرهنگی چهارباغ و پل خواجو در حال برگزاری است و با استقبال بی نظیر شهروندان و مسافران رو به رو شده است.

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۷۰ برنامه فرهنگی و ۵۰۰ رویداد برنامه‌ریزی شده است، گفت: در منطقه ناژوان نیز برنامه های فرهنگی و تفریحی با رویکرد تفریحی در دو بازه زمانی صبح و بعد از ظهر -صبح ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۱۸- اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های بعد از ظهر ناژوان به صورت زنده از رادیو اصفهان پوشش داده می شود تا مردم در جریان اتفاقات شادی که در ناژوان می‌افتد، باشند.

رشیدی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در پارک کوهستانی صفه در حال برگزاری است، تصریح کرد: بازدید از موزه‌های مختلف وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صورت می‌گیرد و سعی شده در هر کدام از این موزه‌ها رویدادی فرهنگی اتفاق افتد.

وی یادآور شد: در حمام علی قلی آقا نمایش «حمام دامادی» که برگی از هویت و تاریخ این شهر است، اجرا می‌شود، همچنین در عصارخانه شاهی و موزه حمام رهنان اجرای موسیقی‌های تک نوازی برگرفته از اشعار کهن این شهر و مرتبط با آن مکان جغرافیایی برنامه‌ریزی شده است.

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان گفت: سال گذشته کمیته فرهنگی، تفریحی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان به همت همکاران در سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری مقام نخست خدمت‌رسانی به گردشگران شهر اصفهان را به خود اختصاص داده بود، امسال نیز سعی داریم برنامه‌ها متفاوت تر از سال گذشته و متناسب با سلیقه مردم تعریف شود و نسل جوان محور برنامه‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما این است که ضمن معرفی فرهنگ غنی این شهر به مسافران نوروزی، لبخندی را بر لبان بازدیدکنندگان بنشانیم و امیدواریم به این مهم دست پیدا کرده باشیم.

کد خبر 340142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.