ساعت زمین تذکری برای جلوگیری از معضلات زیست محیطی است

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: انسان همیشه نیازمند تذکر است بنابراین برگزاری چنین برنامه های مثل ساعت زمین، ضروری به نظر می رسد تا به یکدیگر یادآوری کنیم که زمین و حیات بشری در معرض خطر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر قاسمی شامگاه امروز(شنبه) با حضور در برنامه ساعت زمین عمارت چهلستون با بیان اینکه حلقه سه جانبه  ای بین انسان، طبیعت و منابع وجود دارد، اظهار کرد: اگر انسان بخواهد یک حیات طیبه و سالم داشته باشد باید به محیط پیرامون خود، به منظور جلوگیری از بروز آلاینده های زیست محیطی که زندگی بشر را با مشکل روبرو می کند، توجه لازم را به خرج بدهد.

وی ادامه داد: مراسم ساعت زمین به عنوان تذکری است که ببینیم پیرامون ما چه می گذرد تا درآینده دچار معضلات بیشتری نشویم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان عنوان کرد: انسان همیشه نیازمند تذکر است بنابراین برگزاری چنین برنامه های ضروری به نظر می رسد تا به یکدیگر یادآوری کنیم که زمین و حیات بشری در معرض خطر است و اگر در راستای حل این مسأله تلاش نکنیم، اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد.

وی افزود: شهرداری اصفهان نیز برای حفظ فضای سبز و مدیریت پسماندهای شهری فعالیت های موثری را انجام داده و برای اصلاح و بهبود حمل و نقل و ترافیک اصفهان نیز گام های خوبی را برداشته است، امیدواریم مردم نیز از خودروهای شخصی به خصوص در روزهای آلوده، کمتر استفاده کنند.

قاسمی تصریح کرد: موادی که به راحتی تجزیه پذیر نیستند تفکیک شده و برای بازیافت آنها اقدام می شود، البته  شهروندان اصفهانی نیز با انجام تفکیک زباله از مبدأ همراهی خوبی با مدیریت شهری اصفهان داشته اند که در مجموع با انجام تمامی تلاش ها توانسته ایم در جهت کاهش تولید زباله حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاههای  متولی دیگر نیز باید درآینده نزدیک  برای اجرای برنامه های زیست محیطی به یاری شهرداری اصفهان بیایند و مشارکت مردمی نیز در این راستا بیش از گذشته تحقق یابد.

کد خبر 340114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.