اتاق فکر اصلاح طلبان نیاز به اصلاح دارد

دبیر استانی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی گفت: باید بپذیریم که لازم است به نسل جوان میدان بدهیم و میدان دادن به این معناست که دوستانی که بازنشسته شده اند به اتاقهای فکر بروند و جای خود را به جوانان بدهند؛ تنها راه همین است.

مهرداد بال افکن در رابطه با عملکرد دولت روحانی و نیروهای اصلاح طلب به خبرنگار ایمنا گفت: عملکرد دولت با عملکرد جریان اصلاح طلبی متفاوت است، عملکرد دولت در حوزه رعایت اصول اصلاح طلبی در برخی زمینه ها همچون بودجه مثبت و موفق بوده است؛ چرا که دولت تلاش کرد با شفاف سازی در حوزه بودجه به شعار خود در این حوزه جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: اما جریان اصلاح طلبی در این یکسال هم در مجلس به واسطه عملکرد فراکسیون امید و هم در شوراها با چیدمان نیروها با مشکل جدی مواجه بوده است، چرا که در شوراهای شهر چه در تهران و چه در اصفهان دید اصلاح طلبی بر امور غالب نیست.

بال افکن تصریح کرد: البته در حوزه استان اصفهان، استاندار جدید خوب عمل کرده و به نظر می رسد اصول اصلاح طلبی را رعایت می کند به عنوان نمونه پایان دادن به خدمت بازنشستگان و استفاده از ظرفیت های جوانان و ایجاد شغل برای آنها از جمله اصول اصلاح طلبی است که از سوی استانداری اصفهان نیز رعایت شده است.

دبیر استانی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی در رابطه با هم افزایی احزاب اصلاح طلب گفت: این هم افزایی باید ایجاد شود، ولی متاسفانه در حال حاضر وجود ندارد. به عنوان نمونه انتصاباتی که در سطح شهر اصفهان صورت گرفته بیشتر از بین اعضای دو یا سه حزب بوده و این در حالی است که هم افزایی به این معناست که از ظرفیت های کلیه احزاب اصلاح طلب استفاده شود.

  وی در رابطه با نقش خانه احزاب در ایجاد این هم افزایی گفت: خانه احزاب شامل جریان‌های راست هم می شود و وقتی احزاب اصلاح طلب در همکاری بین خودشان هم موفق نیستند، با وجود احزاب راست‌گرا  که دغدغه های خاص خود را دارند، کار سخت تر هم می شود؛ البته احزاب باید به این سمت حرکت کنند.

تعداد جوانان اصلاح طلب در پستهای مدیریتی به اندازه انگشتان یک دست!

دبیر استانی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی افزود: دورنمای هم افزایی باید در انتصابات خود را نشان دهد، این در حالیست که انتصابات صورت گرفته نشانی از هم افزایی احزاب اصلاح طلب ندارد. وقتی از درون یک حزب ۱۲ -۱۰ نفر پست گرفته اند، اما سهم برخی احزاب دیگر از پستهای مدیریتی صفر بوده، نمی توان انتظار داشت که این افراد بتوانند دور یک میز بنشینند و با هم مذاکره و هم افزایی داشته باشند.

بال افکن در رابطه با عملکرد احزاب اصلاح طلب برای کادر سازی و میدان دادن به جوانان گفت: به نظر من در این زمینه ایراد اساسی وجود دارد؛ زیرا نیروهایی که بازنشسته شده اند حاضر نیستند صندلی خود را ترک کنند و جای خود را به جوانان بدهند و مسوولانی که در راس امور هستند، اعتقاد چندانی به جوان گرایی و مدیر سازی ندارند. در نتیجه در حال حاضر تعداد جوانان اصلاح طلبی که در اصفهان در پست های مدیریتی استفاده شده اند به انگشتان یک دست هم نمی رسد.

دبیر استانی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی تاکید کرد: باید بپذیریم که لازم است به نسل جوان میدان بدهیم و میدان دادن به این معناست که دوستانی که بازنشسته شده اند به اتاقهای فکر بروند و جای خود را به جوانان بدهند؛تنها راه همین است.

وی در رابطه با راهکار اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اگر رویکرد مسوولان با روند فعلی به پیش برود و اتاق فکر اصلاح طلبی در تهران خوب عمل نکند، انتخابات ۱۴۰۰ را به اصول گرایان واگذار خواهیم کرد. برای جلوگیری از این امر لازم است مشکلات را ببینیم و بر اساس آن‌ها برنامه داشته باشیم.

وی افزود: همچنین باید اجازه داده شود که نقدها علیه دولت مطرح شود و فرایند اصلاح این مشکلات مشخص شود، از سوی دیگر لازم است اتاق فکر اصلاح طلبان تهران و آقای خاتمی فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری را اصلاح کنند  و همه جریانات اصلاح طلب و نزدیک به اطلاح طلب با همکاری و همفکری برنامه ای برای انتخابات ۱۴۰۰ طراحی و تدوین کنند. 

کد خبر 339320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.