کیهانی: مردم باید برای افزایش مسیرهای دوچرخه‌ احساس نیاز کنند

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان اجرای طرح «سه شنبه های بدون خودرو، هر هفته در یک محله » را اقدامی ارزشمند برای نهادینه‌کردن فرهنگ دوچرخه‌سواری دانست و گفت: مردم و مسئولان باید نسبت به افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری احساس نیاز کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد کیهانی عصر امروز (سه‌شنبه) در برنامه «سه شنبه های بدون خودرو، هر هفته در یک محله» که در محله رسالت برگزار شد، اظهارکرد: بر اساس تصمیم مدیریت شهری اصفهان مبنی بر گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه در یک روز خاص در ادامه طرح سه شنبه‌های بدون خودرو، مقرر شد این فرهنگ به محلات شهر تسری پیدا کند.

وی ادامه داد: در این راستا منطقه دو شهرداری اصفهان به صورت خودجوش برای برگزاری نخستین مرحله از اجرای این برنامه همزمان با روز درختکاری و سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اعلام آمادگی کرد و محله پر جمعیت رسالت برای برگزاری آن انتخاب شد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در برگزاری این برنامه سعی شده خانواده‌ها نیز مشارکت داشته باشند، ابراز امیدواری کرد که در این روز خانواده‌ها بدون استفاده از خودرو در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در نظر گرفته شده شرکت کرده و روز شاد و پر نشاطی را در کنار یکدیگر تجربه کنند.

وی اجرای طرح سه شنبه‌های بدون خودرو، هر هفته در یک محله را اقدامی ارزشمند برای نهادینه‌کردن فرهنگ دوچرخه‌سواری دانست و گفت: مردم و مسئولان باید نسبت به افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری احساس نیاز کنند.

کیهانی گفت: در نظر داریم برنامه «سه شنبه های بدون خودرو، هر هفته در یک محله» را با یک برنامه‌ریزی زمان بندی شده به عادت فرهنگی تبدیل کنیم، زیرا معتقدیم فعالیتی که در محور چهارباغ انجام می‌شود، امر پسندیده‌ای است که نباید تنها به یک نقطه از شهر بسنده شود.

وی افزود: بر این اساس پیشگام شدیم تا فرهنگ سه‌شنبه های بدون خودرورا به محلات سنتی شهر برده تا مردم در آینده این فرهنگ را از شهرداری طلب کنند.

کد خبر 338931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.