رتبه بالای اصفهان در فعالیت‌های علمی بین المللی

براساس ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی اصفهان در ارزیابی فعالیت های علمی بین المللی رتبه نخست دانشگاه های سطح یک کشور و شهرک علمی فناوری نیز رتبه نخست پارک های فناوری کشور را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایمنا، در هشتمین نشست سراسری معاونان و مدیران مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری که با حضورمنصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، از دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری برگزیده در حوزه همکاری های علمی و فناوری تقدیر شد.

بر این اساس، دانشگاه صنعتی اصفهان رتبه اول دانشگاه های سطح یک، دانشگاه کردستان رتبه اول دانشگاه های سطح دو و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رتبه اول پارک ها و موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ رتبه اول پژوهشگاه های کشور را در ارزیابی فعالیت های علمی بین المللی سال ۹۵ و ۹۶ دریافت کردند.

از دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل کسب رتبه نخست در فعالیت های علمی بین المللی طی سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ تجلیل شد. بر مبنای طرح تحول راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان، دستیابی به مرجعیت علمی و فناوری درآسیا از جمله اهداف کلان این دانشگاه در چشم انداز آینده آن ترسیم شده است.

بر این اساس، هیئت رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان در هفتم اسفندماه جاری، ضمن ارتقاء ساختاری دفتر همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه، این دفتر را به «مدیریت روابط بین‌الملل» زیرنظر مستقیم ریاست دانشگاه تغییر ساختار داد.

کسب رتبه نخست فعالیت‌های علمی و بین‌المللی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در ارزیابی فعالیت‌های علمی و بین‌المللی سال ۹۶-۱۳۹۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه نخست را کسب کرد.  شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است.

در حال حاضر بیش از ۴۸۰ شرکت و موسسه فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می‌کنند و در سال‌های اخیر، این شهرک بین‌المللی‌شدن را در قالب توسعه همکاری با شرکت‌های مطرح در سطح دنیا به عنوان یک برنامه محوری دنبال می‌کند. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، در شهریورماه سال ۱۳۹۷ نیز میزبان ۳۵امین دوره کنفرانس بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در اصفهان خواهد بود.

کد خبر 338877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.