جامعه زنان نیازمند حمایت از یکدیگر است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه جامعه زنان نیازمند حمایت از یکدیگر است، افزود: باید از انتصاب زنان در سمت‌های مختلف استقبال کرد و خوشحال شد ؛حضور زنان در مدیریت‌های کلان یا مدیریت‌های میانی به معنای فراهم شدن بستر مناسب برای دیگر زنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سهیلا اثنی‌عشران ظهر امروز (دوشنبه) در نشست امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) ضمن تبریک این ایام گفت:  درصدد تدوین سند ارتقای زنان و خانواده هستیم. برای بررسی وضعیت زنان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داده‌هایی وجود دارد اما این داده‌ها خام است و در نظر داریم در این سند به تجزیه و تحلیل داده‌های حوزه زنان بپردازیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه سند آمایش سرزمین در حوزه زنان و مردان وجود دارد، اظهار کرد: در سند جدید سعی شده به حوزه‌های مغفول مانده در حوزه زنان توجه و به صورت تفکیک شده به بحث زنان و وضعیت آنها در مناطق مختلف استان پرداخته شود.

وی با انتقاد از نگاه غلط جامعه در خصوص حضور زنان تصریح کرد: آنچه در جامعه دیده می‌شود این است که برخی زنان موفقیت خود را در حضور "مردانه" می‌دانند که این اشتباهی بزرگ است، زنان باید به صورت زنانه اما با اقتدار در اجتماع حضور یابند.

اثنی‌عشران با تاکید بر اینکه تربیت فرزند ضد زن یا ضد مرد به شدت غلط است، گفت: جامعه موفق نیازمند زنان با نقش زنانه و مردان با نقش‌های مردانه است. خانواده‌ها نیز نیازمند برنامه‌ریزی به صورت مشورتی هستند و هر یک از اعضا باید در جای خود قرار بگیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه جامعه باید به عدالت و مساوات بین زنان و مردان معتقد باشد، افزود: مطالبه خواهی با استفاده از خشونت و سرکوب طرف مقابل کار بسیار غلطی است که متاسفانه در جامعه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه زنان فعال در اجتماع نباید از انجام وظیفه و نقش حساس مادری خود باز بمانند، اظهار کرد: نقش مادری از مهم‌ترین نقش‌های زنان در جامعه است که اگر زنان امروز ما در اوج موفقیت کاری و اجتماعی باشند اما در خانواده خود موفق عمل نکنند، زن موفقی نبوده‌اند.

اثنی‌عشران با بیان اینکه زنان موفق زنانی هستند که در هر دو عرصه خانواده و جامعه موفق ظاهر شوند، افزود: زنان باید به نقش تربیتی و جایگاه خود در تربیت فرزندان توجه ویژه داشته باشند و نباید تربیت فرزند را تنها بر عهده نهادها و دستگاه‌ها اعم از آموزش‌وپرورش و رسانه‌ها انداخت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با انتقاد از کاهش نشاط جوانان و نبود گفتمان‌های بین نسلی در جامعه گفت: به نظر می‌رسد نشاط و شور جوانی در جوانان و نوجوانان نسل‌های جدید کاهش یافته و متاسفانه این نسل‌ها در حال فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی جامعه‌ هستند.

وی افزود: باید دید نسلی که ادامه‌دهنده راه انقلاب  است، مقید به اخلاق و اعتقادات اسلامی نیز هست یا خیر و اگر نسل جدید توانایی تطبیق سبک زندگی ائمه اطهار با دنیای امروز را نداشته باشند این امر نشانگر عدم تربیت درست نسل امروز  توسط خانواده‌ها است.

اثنی‌عشران با تاکید بر اینکه جامعه زنان نیازمند حمایت از یکدیگر است، افزود: باید از انتصاب زنان در سمت‌های مختلف استقبال کرد و خوشحال شد و حضور زنان در مدیریت‌های کلان یا مدیریت‌های میانی به معنای فراهم شدن بستر مناسب برای دیگر زنان است.

باید برای تحقق ۳۰ درصدی مدیریت زنان تلاش کرد

وی با اشاره به اینکه زنان باید برای تحقق ۳۰ درصدی مدیریت زنان تلاش کنند، تصریح کرد: در استان اصفهان با حضور استاندار جدید انتصاب دو مدیر زن در دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان، اتفاقات خوبی صورت گرفت اما همچنان راه طولانی برای پر شدن سهم ۳۰ درصدی زنان داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با تاکید بر این امر که خواهان محقق شدن دو عدالت هستیم، افزود: عدالت جنسیتی و فراهم شدن بستر فعالیت برای زنان و عدالت بین استانی و توجه یکسان به تمام استان‌ها جزو خواسته ما بوده است که در نشست‌هایی که در پایتخت داشته‌ایم همواره بدان تاکید داشتیم.

اثنی‌عشران با بیان اینکه خشونت علیه زنان تنها به معنای کتک خوردن و مورد ظلم واقع شدن زنان نیست، گفت: خشونت‌های کلامی و روانی در جامعه متاسفانه اثرات به مراتب بدتری از خشونت‌های جسمی برای زنان دارد.

وی در خصوص توانمندسازی و توان‌افزایی زنان اظهار کرد: برای اینکه زنان بتوانند موفق‌تر در جامعه عمل کنند نیازمند دانش بیشتری هستند که زمینه آموزش‌های موثر را باید برای این قشر فراهم کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در خاتمه در خصوص جریان سازی در حوزه زنان گفت: در حوزه کمپین‌های زنان به دنبال راه‌اندازی کمپین نقش زنان در حفظ محیط زیست را دنبال می‌کنیم که این کمپین با حضور دکتر ابتکار سال آینده در اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 338833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.