همکاری پژوهشی میراث فرهنگی با دانشگاه صنعتی اصفهان

قرارداد همکاری با عنوان سنجش شاخص‌های توسعه گردشگری بین اداره کل میراث فرهنگی و شرکت دانش بنیان اسپادان بوم گشت وابسته به دانشگاه صنعتی اصفهان امضا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، مسئول مرکز مطالعات و آینده پژوهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: در این قرارداد سعی در بررسی و پایش شاخص های توسعه گردشگری در چهار گروه، زیست محیطی، اجتماعی فرهنگی ، اقتصادی و مدیریتی شده است. 

 فرزین مرادی با بیان اینکه برنامه ریزی های آنی و پراکنده همواره از معضلات عمده در بهره برداری نکردن صحیح از ظرفیت های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده است گفت: قرارداد یاد شده می تواند تا حد زیادی به حل این مشکل پرداخته و گامی در جهت هدایت درست و علمی و البته عادلانه سرمایه ها و سرمایه گذاران به انجام پروژه های خرد و کلان در سطح استان باشد.

مسئول مرکز مطالعات و آینده پژوهی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: این مهم همچنین گام مهمی در راستای توسعه متوازن در سطح استان است که همواره از دغدغه های مسئولان و مردم و از جمله چالش های اصلی در اسناد بالا دستی است. 

وی خاطرنشان کرد: تیم پژوهشی طرف قرارداد متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی و دانشجویان دکتری در تخصص های مختلف هستند.

مرادی یادآوری کرد: همچنین طرح های متعددی از سوی شرکت بوم اسپادان ارایه شده که بعد از بررسی آن در مراحل مختلف و اخذ نظرات کارشناسان شورای پژوهشی اداره کل، در نهایت توافق های نهایی صورت گرفت و شرکت متعهد شد در ظرف مدت تعیین شده به انجام تعهدات بپردازد.

کد خبر 338686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.