بیکاری وکلای اصفهان نگران کننده است

رییس ‌کانون وکلای اصفهان گفت: اصفهان یکی از پایگاه‌های سیاسی کشور بوده و در این شهر بالغ بر ده‌ها هزار کارخانه وجود دارد اما تعداد زیادی از وکلای این شهر بیکار هستند که این حجم بیکاری برای حقوقدانان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن صرام عصر امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی اصفهان فردا که با حضور شهردار و جمعی از وکلای اصفهان برگزار شد، با تبریک روز وکیل و تشکر از شهردار اصفهان اظهار کرد: امیدواریم این جلسه تنها به یک جلسه محدود نشود و در طول سال هم جلسات مشابهی به این شکل برای همفکری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه امروز چشم همه مردم اصفهان به شهردار این شهر است، افزود: برای اولین بار است که اداره شهر به یک حقوقدان سپرده شده و حضور وی در این کسوت نشان می‌دهد که حضور حقوقدانان در مدیریت شهری می‌تواند به قانونمندی مردم کمک قابل توجهی داشته باشد.

رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه دو هزار و هفتصد وکیل و کارآموز در کانون وکلای شهر اصفهان فعالیت دارند، تصریح کرد: اگر فعالیت همکاران ما را در مرکز مشاوران قضایی به این تعداد اضافه کنیم در شهر اصفهان چهار هزار حقوقدان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه حقوقدانان می‌توانند نقش مهمی در اداره شهر و کشور ایفا کنند، گفت: اصفهان یکی از پایگاههای سیاسی کشور بوده و در این شهر بالغ بر ده‌ها هزار کارخانه وجود دارد اما تعداد زیادی از وکلای این شهر بیکار هستند که این حجم بیکاری برای حقوقدانان نگران کننده است.

صرام با تاکید بر اینکه اولین دغدغه جامعه وکلا اشتغال است، تصریح کرد: امیدواریم شهرداری اصفهان که عهده‌دار قسمتی از مسائل کلان‌شهر اصفهان است در این قسمت دست یاری به کانون وکلا بدهد و از وکلای جوان در قسمت های حقوقی ادارات شهرداری و شعب حقوقی شرکتهای تابعه شهرداری به نحو مطلوب استفاده شود.

کارگروه حقوق شهروندی در کانونوکلا راه اندازی می شود

رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان با تاکید بر اینکه مسئله آموزش‌های حقوق شهروندی هنوز در کل کشور و شهر اصفهان به صورت اساسی عملی نشده است، گفت: این در حالی است که رییس جمهور، قانون حقوق شهروندی را رونمایی کرد اما آموزش‌های همگانی آن در شهرها ضرورت دارد که لازم است در خصوص دستیابی به این موضوع با همکاری شهرداری و کانون وکلا فعالیت اساسی صورت بگیرد.

وی در خصوص ایجاد کارگروه حقوق شهروندی اظهار کرد: چنانچه شهرداری با این امر موافقت کند کارگروه آموزشی برای این موضوع با همکاری کانون وکلا تهیه شود و در سال تعدادی از بیلبوردها و تابلوهای شهرداری برای آموزش مفاهیم حقوق شهروندی در اختیار کانون وکلا قرار بگیرد و در این زمینه شهرداری با امکانات و کانون وکلا از نظر حقوقی می توانند همکاری نمایند.

رییس کانون وکلای اصفهان با بیان اینکه امروز یکی از معدود روزهایی است که کانون وکلا توانسته با مدیریت شهری رو در رو صحبت کند، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که وکلا در روزهای اخیر با آن روبرو بوده‌اند، موضوع هزینه‌های جدیدی با عنوان عوارض کسب وکلاست.

صرام با انتقاد از ارسال فیش‌های ۳ تا ۵ میلیونی به دفتر وکلا افزود: اگر چه دیوان عدالت اداری این فیش‌ها را غیرقانونی دانسته اما این موضوع در جامعه وکلا بحث برانگیز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات وکلای شهر و کانون وکلا می‌تواند در امر قانون‌مداری و حفظ ارزش‌های قانونی در اختیار شهرداری قرار بگیرد، اظهار کرد: شهرداری نباید این نهاد را به عنوان یک نهاد صنفی صرف بنگرد بلکه کانون وکلا یک نهاد قانونی و مدنی است و یکی از وظایفی که قانون بر عهده آن گذاشته نظارت بر حسن اجرای قانون در شهر است.

رییس کانون وکلای اصفهان با ابراز علاقمندی به همکاری و تعامل دوسویه موثر با شهرداری اصفهان افزود: در خصوص همکاری‌های موثر خواهان همکاری با شهرداری اصفهان و دیگر نهادها و سازمان‌هایی که در این خصوص فعالیت می کنند هستیم.

کد خبر 338499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.