احتمال ادامه جستجوها تا اردیبهشت/۲ متر برف بر روی لاشه هواپیما نشسته است

سرپرست تیم امدادگر جستجوی اجساد حادثه سقوط هواپیمای ATR ۷۲ گفت: بهترین زمان برای جستجوی قطعات پیکرهای حادثه‌دیدگان هواپیمای مسافربری ATR ۷۲ اردیبهشت ماه است چرا که در حال حاضر با خطر رانش برف و ایجاد بهمن روبرو هستیم.

ایمان احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط حاکم بر محل سقوط حادثه هواپیمای مسافربری تهران– یاسوج اظهار کرد: در آخرین بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که در حال حاضر در منطقه خطر رانش برف و بهمن وجود دارد.

وی با بیان اینکه توصیه همه متخصصان حوزه کوهنوردی این است که فعالا با احتیاط و برنامه‌ریزی که بر اساس بررسی‌های روزانه منطقه انجام می‌شود جستجوی پیکر حادثه‌دیدگان ادامه یابد، افزود: با توجه به شرایط فعلی و تا قبل از گرم شدن هوا نمی‌توان به خوبی عملیات جستجوی منطقه را انجام داد.

سرپرست تیم امدادگر جستجوی اجساد حادثه سقوط هواپیمای  ATR ۷۲ با بیان اینکه در حال حاضر حدود دو متر برف بر روی لاشه هواپیما نشسته است، تصریح کرد: برای ادامه عملیات جستجو باید این حجم، به نیم متر کاهش یابد. البته باید توجه داشت که با کاهش حجم برف لاشه هواپیما پیدا نمی‌شود، اما با توجه به وجود حیوانات درنده در منطقه جستجو و انتقال اجساد باقی مانده با کاهش حجم برف امری ضروری است.

وی با بیان اینکه چنانچه باقیمانده پیکر حادثه‌دیدگان طعمه حیوانات وحشی منطقه شود، جان همه کوهنوردان و اهالی این منطقه به خطر می‌افتد، افزود: باید توجه داشت که حیوانات درنده این منطقه به ویژه خرس تاکنون طعم گوشت انسان را نچشیده‌ و چنانچه طعم گوشت انسان را مزه کند، خطرناک است.

ایمان‌پور با بیان اینکه هواپیمای  ATR ۷۲ با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت با کوه برخورد کرده است، افزود: نباید انتظار داشت که در چنین شرایطی پیکر سالمی وجود داشته باشد و ۳۲ قطعه‌ای که از اجساد این حادثه دیدگان پیدا شده بود، انگشت، دست، پا و دیگر اعضای بدن است که ممکن است هر قطعه متعلق به یک نفر و یا هر چند قطعه متعلق به یک نفر باشد که این امر با نظر پزشکی قانونی تایید می‌شود.

وی اضافه کرد: روزی که موفق به جستجو در منطقه سقوط هواپیما شدیم حدود ۳۰۰ کیلوگرم از قطعات اجساد را جمع‌آوری و در کاور مخصوص قرار دادیم اما هنوز به دلیل شرایط جوی موفق به جابجایی این اجساد به دامنه کوه نشدیم.

سرپرست تیم امدادگر جستجوی اجساد حادثه سقوط هواپیمای ATR ۷۲ با بیان اینکه ماهیت حادثه به گونه‌ای است که امکان پیدا کردن همه قطعات اجساد حادثه دیدگان وجود ندارد، تصریح کرد: به صورت میانگین می‌توان گفت از هر جسد ۳۰ کیلوگرم قطعه می‌توان به خانواده‌ها تحویل داد.

وی افزود: در مجموع ۹ امدادگر به محل حادثه سقوط هواپیما ورود کردند که شامل چهار نفر از امدادگران شیراز، سه نفر از امدادگران اصفهان و دو نفر از نیروهای هوابرد ارتش بوده‌اند.

احمدپور با بیان اینکه لاشه هواپیما در محدوده ۲۰۰ در ۳۰۰ متری با بیش از دو متر برف قرار دارد و عملیات جستجو بسیار مشکل است، اضافه کرد: بهترین زمان برای جستجوی مابقی قطعات پیکر حادثه‌دیدگان اردیبهشت ماه است که بتوان عملیات را به خوبی انجام داد.

کد خبر 338448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.