امکان انتقال اجساد و قطعات هواپیما از طریق هلی‌کوپتر/هوا فردا بارانی می‌شود

عملیات جستجو برای پیدا کردن اجساد حادثه دیدگان هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج در نهمین روز از وقوع این اتفاق منتظر اظهار نظر تیم بازرسی از منطقه است.

به گزارش ایمنا، هواپیمای۷۲ ATRمتعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، ساعت هشت صبح یکشنبه از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه یاسوج "تیک آف" کرد و بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشور حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه از صفحه رادار محو شد.

جستجوهای دو روز نخست با توجه به شرایط نامناسب جوی در ارتفاعات دنا، بیشتر به صورت زمینی انجام شده بود و روز سوم امکان جستجو با بالگردها فراهم شد. پس از سه روز جستجوی نیروهای نظامی لاشه این هواپیما در قله‌ "پازند" کوه دنا، توسط بالگردهای نظامی حاضر در منطقه مشاهده شد. بر اساس آخرین گزارشات موجود تاکنون جسد ۳۲ نفر از مسافران این هواپیما، پیدا شده است و جستجو برای پیدا کردن اجساد دیگر همچنان ادامه دارد.

هواپیمای ۷۲ ATRساخت فرانسه در سال ۱۹۹۳  بوده است. پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان شامل ۵۹ مسافر بزرگسال، یک مسافر کودک، دو نیروی امنیت رواز، دو مهماندار، خلبان و کمک خلبان بود.

فردا در دنا کوه بارش پیش‌بینی می‌شود

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط جوی حاکم بر منطقه جنوب سمیرم اظهار کرد: امروز شرایط جوی در منطقه به صورت کاهش ابر و عدم بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در منطقه پادنای سمیرم وزش باد شدید تا نسبتاً شدیدی وجود دارد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه تا اواخر وقت امروز شرایط جوی در منطقه جنوب سمیرم نسبتاً خوب پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: از فردا شرایط نسبتاً ناپایدار و بارش باران و برف برای منطقه پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز وزش باد در ارتفاعات وجود دارد، گفت: امروز با احتیاط باید عملیات ادامه یابد.

خدابخش با تاکید بر اینکه دمای ارتفاعات بین منفی ۱۰ تا ۱۵ است، افزود: دمای دیگر مناطق اعم از مناطق شهری منفی یک درجه است و روز چهارشنبه دوباره دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

امکان انتقال اجساد و قطعات هواپیما از طریق هلی‌کوپتر

غلام‌محمد زارعی، نماینده مردم دنا با اشاره به شروع عملیات تفحص لاشه هواپیمای ATR 72 و پیکرهای سرنشینان این هواپیما از امروز گفت: به رغم بارش‌های برف و باران عملیات برای جستجو متوقف نشد و در این دو روز برنامه‌ریزی‌هایی برای انتخاب مسیر بهتر برای رسیدن به نقطه وقوع سانحه انجام شده است.

وی افزود: مسیر قبلی صعود به نقطه وقوع سانحه در ارتفاعات دنا بسیار زمان‌بر بود باید یک مسیر هفت ساعته به صورت زمینی و پیاده طی می‌شد اما امروز به مسیر نزدیک‌تری و مساعدتری دست پیدا کردیم.

زارعی گفت: عمده مسیر جدید امکان رفت و برگشت با هلی کوپتر را دارد و تنها یک مسیر کوتاه پیاده‌روی خواهد شد بنابراین انتقال پیکرها و لاشه هواپیما از طریق هلی‌برن و هلی‌کوپتر وجود دارد.

وی همچنین درباره پیکرهایی که یافت شده اظهار داشت: نمی‌توان ادعا کرد که 32 پیکر یافت شده است و در این باره نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد.

نماینده مردم دنا با بیان اینکه امروز با مشکل جدیدی در نقطه وقوع سانحه روبرو هستیم، تاکید کرد: در حال حاضر برف در ارتفاعات دنا حداقل به 2 متر رسیده است و پیکرها و لاشه هواپیما زیر برف 2 متری مدفون شده است و حال اینکه زیر این برف هم یخ بسته است بنابراین کار جستجو برای کشف قطعات لاشه هواپیما و سرنشینان بسیار سخت شده است.

زارعی تاکید کرد: از روز چهارشنبه تا هفته آینده بارندگی متوقف خواهد شد بنابراین امکان این وجود دارد که در این چند روز که شرایط جوی مساعدتر است دسترسی بهتری به منطقه داشته باشیم.

آغاز عملیات جستجوی پیکرهای  هواپیمای ۷۲ ATRبا نظر تیم ارزیابی انجام می‌شود

محسن مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت عملیات جستجوی پیکر حادثه دیدگاه هواپیمای تهران – یاسوج در ارتفاعات کوه دنا در منطقه پادنای سمیرم اظهار کرد: از بامداد امروز با توجه به بهبود شرایط جوی تیم ارزیاب چهار نفره به ارتفاعات "پازند" در محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه ادامه عملیات جستجو از امروز بسته به نظر تیم ارزیابی است، افزود: این تیم در حال بررسی میزان خطرپذیری منطقه با توجه به حجم بارش چهار روز گذشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر شش تیم پنج نفره در منطقه پادنای سمیرم برای ادامه عملیات جستجو در حال آماده باش است، افزود: بالگرد نیز در این منطقه مستقر است اما باید توجه داشت که اعزام تیم‌ها با بالگرد باید با تایید تیم ارزیاب انجام شود.

وی اضافه کرد: به احتمال زیاد تا ظهر امروز روند ادامه عملیات جستجو تدوین و به تیم‌های امدادی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 338272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.